یک عبارت و جهانی تحلیل/امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام نیست !

متاسفانه در دنیای امروز به خط فکری سیاستمداران جهان اسلام از لندن و واشنگتن جهت داده می شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "سیاستمداران دنیای اسلام" مدتی است که در منطقه شاهد فرقه های نوظهوری هستیم که اداره مکتب ان توسط اتاقهای فکر لندن و واشنگتن  انجام می شود و بدتر از آن بازی خوردن حاکمان سرزمین وحی هستند که خط فکری جهان اسلام را به دست این اتاقها سپرده اند.

رهبر معظم انقلاب بار دیگر با بینش سیاسی خود این معقوله مهم را رصد کرده و علاوه بر آن راهکاری قاطع نیز ارائه می کنند، ایشان با اشاره به استفاده غرب از دانش و فلسفه دنیای اسلام برای پایه ریزی تمدن خود، خاطرنشان کردند: این تمدن اگرچه جلوه های زیبایی از فناوری، سرعت، سهولت و ابزارهای مختلف زندگی ارائه کرد اما برای بشریت خوشبختی، سعادت و عدالت به ارمغان نیاورد و در درون خود نیز دچار تضاد شده است.

یک عبارت و جهانی تحلیل

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تمدن غرب با ظاهر پر زرق و برق خود، اکنون از لحاظ اخلاقی فاسد و از لحاظ معنوی پوک شده است به گونه ای که خود غربی ها به این واقعیت اذعان می کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه اکنون نوبت دنیای اسلام است تا در جهت پایه ریزی شالوده تمدن نوین اسلامی گام بردارد، گفتند: برای رسیدن به این هدف، امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام نیست و باید علمای دین و روشنفکران راستین که قبله آنها غرب نیست، اقدام به روشنگری در میان امت اسلامی کنند و بدانند که برپایی این تمدن، امکان پذیر است.

×عربستان سعودی که خود را ولی امر مسلمین میداند و شایسته خلافت بر جهان اسلام، اگر بر شالوده رفتاری انها دقیق شویم میبینیم این روزها اصل را بر برادر کشی قرار داده تا بتواند جلوه ای از قدرت در منطقه، داشته باشد، به طور مثال آغاز جنگ با یمن و مظلوم کشی هایشان شایسته هیچ کشور اسلامی نیست که اینگونه به همسایه خود تجاوز کند ان هم در جنگی که روزانه به گوش می رسد که جنگنده های آل سعود غیر نظامیان، مدارس ، بیمارستان و ... را مورد هدف قرار داده می دهند.

یک عبارت و جهانی تحلیل

× بی کفایتی دوم آنها که با رخ دادن فاجعه ای اسف بار در حج امسال رخ داد، به طور آشکاری نمایان گشت، بیش از 7000 نفر در رمی جمرات حج امسال به دلیل ازدحام  کشته شدند که باز هم نشان می دهد این کشور شایسته اداره حرمین شریفین نیست.

 از سوی دیگر رفتار طلبکارانه مقامات ریاض به سبب بروز این حادثه و همکاری نسبتا ضعیف با کشورهای داغ دیده نشان داد که این فاجعه آنچنان غیر عمد نبوده و مقامات سعودی نیز تا کنون پاسخ درستی پیرامون این موضوع نداده اند به همین جهت کارشناسان معتقدند که اداره فریضه حج باید بر عهده شورای همکاری اسلامی باشد چرا که تا کنون عربستان از خود کفایتی نشان نداده و این بار اولشان هم نبوده که در منا چنین فاجعه ای رخ می دهد.

یک عبارت و جهانی تحلیل

× یکی از کثیف ترین سیاست هایی که آل سعود در این سالهای اخیر پیگیری کرد موضوع "پدرخواندگی" داعش بود، دلارهای نفتی عربستان که در ابتدای فعالیت این گروه بسیار به آنان کمک کرد و پس از آن، هر گونه حمایت لجستیکی و آموزشی تحت نظارت ریاض صورت می گرفت و اکنون نیز زد و بند هایی میان عربستان و داعش برای فروش نفت سوریه و عراق(قسمت های تحت تصرف) صورت میگیرد، نفتی که حق براداران  مسلمان این کشورها و فرزندانشان است.

 حمایت آل سعود از این گروه تروریستی بدون شک دست عربستان را در ریختن خون مردمان بی گناه و مسلمان منطقه آلوده می کند، از سوی دیگر ریاض در سرکوب شیعیان بحرین نیز دخالت پر رنگی دارد به طوری که پلیس های سعودی در این کشور حضور داشته و بر شیعیان می تازند.

یک عبارت و جهانی تحلیل

× یکی دیگر از مواردی که می توان با استناد به ان ثابت کرد عربستان هیچ اهمیتی به دنیای اسلام نداده و شدیدا پیگیر منافع غرب است موضوع بسته شدن درهای این کشور به روی پناهندگان سوری است که البته جای تعجب ندارد کشوری که خود در سوریه زنان و مردان را می کشد به اوارگانش نیز پناه ندهد و این اقدام آنها در دنیا بر کسی پوشیده نخواهد ماند به طور مثال آنگلا مرکل در عین حال طی سخنانی که در حکم یک سیلی تلخ و تحقیر آمیز به صورت مسلمانان غفلت زده به شمار می رود، تاکید کرده است: ما در آینده به فرزندانمان خواهیم گفت مسلمانان آواره عراق و سوریه به ما پناه آوردند در حالی که مکه به آنها نزدیکتر بود.

یک عبارت و جهانی تحلیل

× ظلم های ناروای عربستان به برادران دینی خود تمامی ندارد ان هم تا جایی که حاضر به سوخت دادن از طرف خود می شوند تا بتوانند عرصه را بر کشور دیگر تنگ کنند،مصداق این موضوع کاهش قیمت نفت  است عربستان سعودی و بحرین که به علت سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی با کسری شدید بودجه روبرو هستند، با کاهش یارانه سوخت برای کاستن از کسری بودجه خود تلاش می کنند و هزینه های نظامی بیشترین سهم را در بودجه سال 2016 عربستان سعودی دارد. عربستان یک چهارم بودجه سال جدید خود را به هزینه های نظامی اختصاص داد که بیشترین سهم در مقایسه با دیگر بخش هاست.

یک عبارت و جهانی تحلیل

در پایان به اظهارات رییس جمهور کشورمان تکیه می کنیم مبنی بر اینکه  کشوری که بیشترین نقش را در کاهش قیمت نفت داشت، اکنون بودجه سال آینده خود را با کسری صد میلیارد دلاری بسته که این نشان می دهد، کسی که چاه برای دیگران می کَند اول خود در آن خواهد افتاد!

گزارش از هدیه آقاپور

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۱ دی ۱۳۹۴
عربستان صعودی کثیف، واقعا بی ارزش هستند خاک تو سرشون که دربست در اختیار آمریکا هست، خاک عالم تو سرت ملک سلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۴
افتضاح تر از این تا حالا ندیدم : عربستان قیمت بنزین را هفتاد در صد افزایش بده و کشورهای اروپایی که وارد کننده هستند قیمت را کاهش داده اند (( عجب روزگاری شده ))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۱ دی ۱۳۹۴
خدا ريشي السعود بكنه
آخرین اخبار