ائتلاف نفتی جهان با حضور یک تروریست؛ شاهزادگان سعودی آتش زدند به مالشان!

ائتلاف غیرقانونی‌ای پیرامون نفت شکل گرفته که با وجود اعضای نا‌مقبولش خریداران نفت از سراسر جهان به آنها روی آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "ائتلاف نفتی جهان" شاید بتوان از این اصطلاح عامیانه در وصف این روزهای عربستان اسفاده کرد که خریداران نفت؛ "بیایید این طرف بازار" که شاهزادگان سعودی آتش زدند به مالشان!

ائتلاف نفتی جهان با حضور یک آقازاده و تروریست !

 و از طرف دیگر ائتلاف غیرقانونی‌ای پیرامون نفت شکل گرفته که با وجود اعضای نا مقبولش خریداران نفت از سراسر جهان به انها روی اورده‌اند و سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا عربستان باید با ترکیه و یک گروه تروریستی ائتلاف تشکیل دهد؟ همچنین دنیا چرا از چنین ائتلافی حمایت می‌کند؟


عربستان:


سکوت عربستان نسبت به کاهش قیمت نفت از سوی داعش !

یکی از علل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، ورود داعش به منطقه است. گروه تروریستی که هیچ هزینه ای برای استحصال و تولید نفت نکشیده است یک منبع مفت از نفت در اختیارش قرار گرفته که قیمت طلای سیاه برایش مهم نیست و نفت را به نازل ترین قیمت می فروشد و درآمد هنگفتی هم کسب می کند. این امکان وجود دارد که این نوع فروش نفت، برخی از مشتریان نفت را به طمع بیندازد و همین امر باعث می شود که قیمت نفت با افزایش عرضه مواجه گردیده و قیمت ها خودبخود نزول کند.

عربستان با کاهش عمدی قیمت نفت به دنبال این است که هزینه های کشورمان بالا رفته و ما نتوانیم بودجه های جاری را تامین کنیم و بالطبع نتوانیم از کشورهای همسایه مانند عراق و سوریه حمایت کنیم که این توطئه ای عمد است.

ائتلاف نفتی جهان با حضور یک تروریست؛ شاهزادگان سعودی آتش زدند به مالشان!

"لیندزی گراهام"، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی که از حامیان تشدید تحریم‌ها علیه ایران بود، در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که کشورهای عربی تلاش می‌کنند با پایین آوردن قیمت نفت، ایران را زمین بزنند.

اما کینه توزی این خاندان به حدی است که بعید نباشد چنین اقدامی از انها سر بزند به ویژه اینکه با بررسی بودجه این کشور می فهمیم این نقشه شوم نیز برای ریاض ضررهای سنگینی را در پی داشته است.

ضررهای ریاض از کاهش قیمت نفت

صادرات نفت خام تقریبا" ۹۵-۹۰ درصد درآمدهای صادراتی و ۸۰-۷۰ درصد درآمد دولت عربستان سعودی را تشکیل می دهد. این میزان درآمد ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل اقتصاد عربستان سعودی علیرغم تلاش‌هایی که برای عدم تکیه اقتصادی بر منابع نفتی صورت گرفته به شدت وابسته به نفت است و با افزایش یا کاهش درآمدهای نفتی نوسان می کند.

علیرغم این درآمدهای سرشار، عربستان با چالش‌های جدی اقتصادی رو به رو است. نرخ بالای بیکاری رشد بالای جمعیت و نیاز شدید به افزایش مخارج دولت از جمله این مشکلات به حساب می‌آید. علاوه بر این، عربستان با مسائل و مشکلات اقتصادی ناشی از حملات تروریستی مواجه است و این مسئله تاثیر منفی بر روند فعالیت های توسعه اقتصادی در این کشور دادر و هزینه های زیادی را به آن تحمیل می کند.

ائتلاف نفتی جهان با حضور یک تروریست؛ شاهزادگان سعودی آتش زدند به مالشان!

مبلغ بودجه این کشور سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۲۶۵ میلیارد دلار می‌رسد. شاید در نگاه اول تصور شود که مردم این کشور در آسایش کامل به سر می‌برند، اما این تصور غلط است و درآمدهای ارزی عربستان بیشتر از آنکه به مردم این کشور برسد، به جیب شاهزاده‌های آل سعود ریخته می‌شود.

با وجود درآمدهای نفتی زیاد عربستان، بسیاری از مناطق حاشیه‌ای در این کشور از امکانات عمومی همچون آموزش و درمان بی‌بهره هستند. حتی زیرساخت‌های شهرهای عربستان هم ضعیف است و با کمی باران شهرهای بزرگ این کشور همچون جده هر ساله غرق می‌شوند. با وجود تمام این مشکلات صد‌ها میلیارد دلار از ثروت عربستان در بانک‌های آمریکا جا خوش کرده و سودی از این ثروت بزرگ به جیب مردم عربستان نمی‌رود، بلکه شاهزادگان آل سعود از این ثروت استفاده می‌کنند.

شاهزاده‌های آل سعود اولویت رسیدن به مقامات حکومتی در عربستان همچون استانداری، وزارت، سفارت یا مدیرکلی را دارند و بیشتر این دست از مقامات را در عربستان، شاهزاده‌های آل سعود تشکیل می‌دهند. اگر شاهزاده‌ای از آل سعود هیچ سمتی در حکومت نداشته باشد، حقوقی به ارزش ۱۰۰ هزار ریال سعودی (معادل ۹۰ میلیون تومان) در ماه دریافت می‌کند. شاهزاده‌های آل سعود علاوه بر زمین‌هایی که به آن‌ها بخشیده می‌شود، سالیانه مبلغ ۴۰۰ هزار ریال سعودی به عنوان هدیه از پادشاه عربستان دریافت می‌کنند. اگر کسی از میان شاهزادگان میلیونر هم نباشد، با این پول‌ها تاجر می‌شود. این ارقام رسانه‌های غربی نزدیک به آل سعود است که با بیان آن به حکومت آل سعود در خصوص فاصله طبقاتی در عربستان هشدار داده‌اند.

ائتلاف نفتی جهان با حضور یک تروریست؛ شاهزادگان سعودی آتش زدند به مالشان!

ترکیه:

پسر اردوغان؛ وزیر نفت داعش!

برخی رسانه های غربی درباره قاچاق نفت سوریه توسط داعش و انتقال آن به ترکیه اعلام کردند که "بلال فرزند رجب طیب اردوغان وزیر نفت گروه تروریستی داعش" است.

ائتلاف نفتی جهان با حضور یک تروریست؛ شاهزادگان سعودی آتش زدند به مالشان!


 بلال با وجود اینکه تلاش کرد خود را خوب و سالم نشان دهد، اما گذشته وی سرشار از "نکات سیاهی" است که گواهی بر صدق ادعای روسیه در خصوص خرید ارزان نفت داعش توسط ترکیه است همچنین عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه می گوید که نفت داعش با کامیون های شرکتی که بلال اردوغان ریاست آن را بر عهده دارد، به ترکیه منتقل می شود.

منابع روسی نیز اخیرا تصاویری منتشر کردند که نشان می دهد بلال رجب طیب اردوغان در دیدارهای مختلف در کنار افرادی از داعش نشسته و با آنها جلسه داشته است. به گفته این منابع، بلال اردوغان دلال نفتی داعش در بازار سیاه است که به این شبکه تروریستی کمک می کند تا نفت خود به ویژه نفتی را که در سوریه استخراج می کند، به فروش برساند.

ائتلاف نفتی جهان با حضور یک تروریست؛ شاهزادگان سعودی آتش زدند به مالشان!


برخی از کارشناسان می گویند سرنگونی جنگنده سوخو – 24 روسیه توسط ترکیه در حقیقت تلاشی از سوی آنکارا بود که جلوی بمباران تانکرهای نفتی داعش به ترکیه توسط روسیه را بگیرد، چرا که روسیه به اطلاعاتی دست یافته بود که نشان می داد داعش چگونه نفت خود را به طرف های ترکی می رساند و قصد بمباران آنها را داشت.

داعش:

بهای نفت به قیمتی وسوسه‌انگیز!

تروریست های داعش  36 هزار لیتر نفت خام را از میدان های نفتی "علاس" به بهای 10 هزار دلار یعنی کمتر از بشکه ای 30 دلار در ماه مارس به فروش رساندن  که این رقمی وسوسه انگیز بوده و بسیاری از تاجران جنگ و طرف های غیرمسئول را وسوسه می کند تا با تروریست ها معامله کنند.


ائتلاف نفتی جهان با حضور یک تروریست؛ شاهزادگان سعودی آتش زدند به مالشان!


بسیاری معتقدند که داعش برای درآمدهای نفتی خود بر صادرات این کالا متکی است و سود اصلی را از طریق فروش در بازارهایی بدست می‌آورد که به سرزمین‌های تحت اشغال این گروه در شمال سوریه و خلافت ادعایی آن (مرز بین عراق و سوریه)، نزدیک‌تر است. داعش بخش اعظمی از نفت خام خود را مستقیما به تجار مستقل در میادین نفتی می‌فروشد بدین شکل که خریداران با کامیون به میادین نفتی رفته و مقدار نفت موردنظر خود را تهیه می‌کنند.

از آنجا که کامیون‌ها مدتها در صف دریافت نفت در مناطق مرزی می‌مانند و اخیرا نیز حملات هوایی به این صفوف کامیونی تشدید شده، داعش سیستم تحویل نفت خود را تغییر داده است. آنها از قبل اسامی مشتریان را ثبت‌نام کرده و به هرکدام زمان ویژه‌ای برای حضور و تحویل کالا می‌دهد؛ با این روش صف واضحی که به آسانی مورد حمله قرار گیرد، تشکیل نمی‌شود.

ستان دیرالزور در شرق سوریه منطقه اصلی داعش برای تولید نفت محسوب می‌شود. به گفته اهالی این استان، تنها در ماه اکتبر داعش روزانه 34 تا 40 هزار بشکه نفت تولید کرده که این مقدار بواسطه حملات هوایی ائتلاف (آمریکایی) و همچنین ارتش روسیه در تاسیسات نفتی با کاهش روبرو شده است. داعش در پایانه نفتی «قیاره» در نزدیکی موصل نیز روزانه 8 هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

اما مگر می شود جایی منفعت طلبی غیرقانونی در میان باشد و از اسرئیل خبری نباشد؟

ائتلاف نفتی جهان با حضور یک تروریست؛ شاهزادگان سعودی آتش زدند به مالشان!


داعش روزانه  30 هزار بشکه نفت خام استخراج می کند و از هر بشکه سودی ما بین 15 الی 18 دلار عایدش می شود. سپس اسرائیل این نفت را به قیمت 30 الی 35 دلار به کشورهای حاشیه دریای مدیررانه ارسال می کند و اگر اسرائیل نبود حجم زیادی از نفت داعش در منطقه باقی می ماند.

"یاسر یاکیس" وزیر خارجه اسبق ترکیه گفت که نفت خام تولید شده در سوریه از طریق نفت کش به شمال عراق می رسد و سپس از آنجا به شهرک "زاخو" در مرزهای ترکیه که در فاصله یک کیلومتری شرق موصل قرار دارد منتقل می شود تا اینکه نفت کشهای متعلق به قاچاقچیان عراقی و سوری برسند.

روزنامه ترکیه ای "سوزجو" مخالف دولت عدالت و توسعه به نقل از یاکیس نوشت که حقیقت قاچاق نفت از سوریه به عراق، از عراق به ترکیه و سپس به اسرائیل موضوع عجیبی نیست، زیرا منطقه خاورمیانه به پناهگاهی برای قاچاقچیان تبدیل شده است. به عنوان مثال، سلاحهایی که از غرب و کشور قطر به دست ارتش آزاد سوریه می رسد، از طریق قاچاقچیان به دست عناصر داعش می رسد.

گزارش از هدیه آقاپور

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۵ دی ۱۳۹۴
یک سئوال جدی که اگر کسی پاسخش را میداند لطف بگوید. !!!!

چگونه است که با حضور آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، ترکیه ، سعودی ، امارات ، مصر ، اردن ، بحرین ، قطر ، و روسیه نمیتوانند چند چاه نفت و مسیر حمل آن را نابود کنند ؟؟؟
در جواب شما باید بگم که ازبین بردن منابع یه کشور هست این کار و ضرر خیلی بزرگ به منابع اون کشور و محیط زیست از همه بزرگتر زمانی که صدام به کویت حمله کرد و دیوانه وار چاههای نفت اونارو زد یکی دو ماه چاهها میسوخت دودش هم به چشم ما میرفت تازه اونجا آمریکا سریع وارد شد و درستش کرد اینجا با این ولبشو کی می خواهد این سنگ که یه دیوانه به چاه می اندازد رو در بیاره و بیاد چاه نفت خاموش کنه این دیگه میشه یه مساله لاینحل که شاید باعث جنگ جهانی 3 بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۴
خدا عرب های وهابی رو نابود کنه
اگه رهبر جهاد نظامی کنه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۴ دی ۱۳۹۴
بهتره جنگنده های روسیه منابع استخراج نفت داعش رو هدف قرار بده.!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
یک سئوال جدی که اگر کسی پاسخش را میداند لطف بگوید. !!!!

چگونه است که با حضور آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، ترکیه ، سعودی ، امارات ، مصر ، اردن ، بحرین ، قطر ، و روسیه نمیتوانند چند چاه نفت و مسیر حمل آن را نابود کنند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اگه دولتهای قبلی وفعلی به توصیه های رهبری گوش میدادن که خامفروشی نکنند قطعا نبض بازار دست ایران بود ضمنا دولت ووزارت نفتوخارجش چه اقدام وچه سیاستی دارن بد نیست بگن تا مردم هم در آرامشی که آنها دارند سهیم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۴
عربستان اگر نفتش هم تمام شود باز هم مشکلی ندارد . در ثانی 60 درصد درامد ناخالص غیر نفتی دارد ...پس این نشون میده در این مدت با استفاده از پول نفت به اقتصاد غیر نفتی اش کمک فراوا نی کرده..شما رتبه اقتصادی عربستان در جهان را سرچ کنید همه چیز دستتان می اید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اولا عکس فتوشاپ نیست ودلیل ان مدارک مستنددرایران .سوریه .عراق.وبخصوص سازمان امنیت روسیه هستددومابایددولت مردان امپروطوری ترکیه بایدبدانداین نفت نیست بلکه خون مردم عراق وسوریه هست که روانه ترکیه شده است وبجای ان اسلحه های پیشترفت واردعراق وسوریه برای کشتارمردم میشودواین جنایت باخانواده ودولت اردغان انجام میشودلعنت خدابرظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اولا عکس فتوشاپ نیست ودلیل ان مدارک مستنددرایران .سوریه .عراق.وبخصوص سازمان امنیت روسیه هستددومابایددولت مردان امپروطوری ترکیه بایدبدانداین نفت نیست بلکه خون مردم عراق وسوریه هست که روانه ترکیه شده است وبجای ان اسلحه های پیشترفت واردعراق وسوریه برای کشتارمردم میشودواین جنایت باخانواده ودولت اردغان انجام میشودلعنت خدابرظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اولا عکس فتوشاپ نیست ودلیل ان مدارک مستنددرایران .سوریه .عراق.وبخصوص سازمان امنیت روسیه هستددومابایددولت مردان امپروطوری ترکیه بایدبدانداین نفت نیست بلکه خون مردم عراق وسوریه هست که روانه ترکیه شده است وبجای ان اسلحه های پیشترفت واردعراق وسوریه برای کشتارمردم میشودواین جنایت باخانواده ودولت اردغان انجام میشودلعنت خدابرظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۴ دی ۱۳۹۴
چرافتوشاب ؟پی نفت داعش چطوروباهماهنگی چه کسی ازترکیه به اسراییل میرسدمرگ براردغان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۴ دی ۱۳۹۴
در کشور ما کلی رانت خواری میکنن بعد میرن اون ور دنیا حالشو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۴ دی ۱۳۹۴
عکس پسر رجب طیب اردغان با گروه داعش فتوشاپه عزیزان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
فتوشاپ هم که باشه حمایت ترکیه از داعش امر واضحی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۴ دی ۱۳۹۴
احسنت فتوشاپه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۴ دی ۱۳۹۴
چرا این منابع نفتی نخریب نمیشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۴ دی ۱۳۹۴
سلام دزد که به دزد بزند وای به صاحب مال.
دونفر دزد زری دزدیدند سرتقسیم باهم جنگیدند آن دو بودند چو گرم زد و خورد دزدسوم زرشان رازدوبرد.
آخرین اخبار