وزیر آموزش و پرورش:

یک سوم فضا های آموزشی کشور استاندار نیست

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به غیر استاندار بودن یک سوم مدارس کشور گفت : حدود ده سال قبل دو سوم فضای آموزشی کشور غیر استاندار بود که با تلاش دولت تدبیر وامید به یک سوم رسیده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی اصغر فانی در نخستین سفرخود به شهرستان تربت جام در جمع مسئولان، فرهنگیان و فرهیختگان شهرستان های فریمان ، تربت جام ، تایباد ، باخرز و صالح آباد با ابراز خرسندی از وحدت ، همدلی و همزبانی مردم شیعه واهل سنت تربت جام افزود : درطول برنامه ششم توسعه و ضعف مدت پنج سال آینده کلیه آموزشی شامل، مدارس تخرینی، احداثی، ماوم سازی و بهسازی استاندارد سازی خواهد شد و مشکل کمبود فضای آموزشی برای همیشه درکشور حل می شود.

وی اضافه کرد : برای احداث فضای آموزشی درشهرستان تربت جام به هر میزان که از اعتبارات ماده 180 به این امر اختصاص یابد به همان میزان از وزارت آموزش و پرورش اعتبارات ملی به ساخت و ساز مدارس کمک خواهد شد.

وی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد : تدوین و تصویب سند تحول آموزش و پرورش ده سال به طول کشید و رهبری معظم انقلاب و ریاست جمهوری برای جرای سند تاکید دارند وامروز آموزش و پرورش آینه تمان نمای آینده کشور است.

مقام عالی آموزش و پرورش با اشاره به ترمیم حقوق معلمان باز نشسته تصریح کرد : برای ترمیم حقوق بازنشستگان دربودجه سال 95 معلمان که از یک حداقل حقوق پایین تری برخوردار هستند اعتبار لازم در دولت پیش بینی شده و تقدیم مجلس خواهد شد که امیدواریم نماینده برای ترمیم حقوق بازنشستگا مساعده کنند و این امر سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

فانی ادامه داد : دولت در بودجه سال 95 به میزان پنج هزار و 100 میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان کشور پیش بینی کرده که درمجلس به تصویب خواهد رسید و دغدغه پاداش بازنشستگان برای همیشه اعتبار روشنی دربودجه خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تامین اعتبار برای تجهیزات کمک آموزشی خاطرنشان کرد: برای اولین بار درسال جاری صد میلیارد تومان برای تخرید تجهیزات آموزشی اعتبار گذاشته ایم که به تدریج به بدنه مدارس تزریق می شود ولی درعین حال کمبود ها در آموزش و پرورش خیلی بیشتر از این ها است.

وی با اشاره به اختصاص مزایای حق مرزی به برخی از معلمان درسطح کشور ابراز داشت : پرداخت حق مرزی برای معلمان سال گذشته از استان سیستان و بلوچستان شروع شد و از ابتدای شهریور امسال برای کل مناطق مرزی کشور برقرار گردید.

وی اضافه کرد : مصداق پرداخت حق مرزی به معلمان را ما تایین نمی کنیم وزارت کشور تایین می کند و ما احکام را براساس وزارت کشور برای معلمان درنقاط مرزی صادرمی کنیم.

فانی با اشاره به پذیرش نیروی انسانی بومی گزینی گفت : جذب نیروی بومی گزینی که اعلام شد به آن عمل کردیم و این طرح را در دانشگاه فرهنگیان اجرا کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان افزود : طرح رتبه بندی معلمان اقدام بسیار موثر و شروع خوبی داشت و امسال برای شش ماه دوم سال جاری مبلغ 1350 میلیارد تومان در دولت مصوب شد.

فانی با اشاره به تبعیض در حقوق و مزایای معلمان گفت : موضوع فرق و فقری که همکاران فرهنگی اعلام کردند بحث جدیدی نیست و از قدیم این اختلاف حقوق تبعیض و تفاوت بوده است، همکاران این انتظار را نداشته باشند دولت ظرف دوسال همه فاصله ها را ازبین ببرد و امکان پذیر نیست

وی خاطرنشان کرد : در پنج سال گذشته بهای هر بشکه نفت 120 دلاربود این درصورتی است که درحال حاضر به بشکه ای زیر 30 دلار رسیده است و درآمد های به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است.

وی با اشاره به بیمه فرهنگیان بازنشسته گفت: همکاران بازنشسته می داند که پس از بازنشستگی پرونده آنان دراختیار ما نیست و ما در دولت برای همکارن بازنشسته تلاش می کنیم .

فانی با اشاره به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان افزود : میزان سودی که صندوق در این دو سال اخیر کسب کرده بیش از مجموع سودی بوده است که در مدت 17سال گذشته داشته است، این نشان دهند مدیریت صندوق است و سرمایه گذار آن معلمان هستند.

وی تاکید کرد : معلین در آموزش و پرورش رکن اصلی تعلیم و تربیت هستند و بیش پیش باید مورد توجه مسئولان و تصمیم گیرندگان کشور قرار گیرند و روزی برسیم که درجمع فرهنگیان دیگر بحث حقوق و مزایا مطرح نباشد و فقط تعلیم، تربیت و ارتقاء سطح کیفیت آموزشی و عدالت آموزشی باشد.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۲ دی ۱۳۹۴
استاندارد