مشهد؛

یک میلیون و ۲۵۰ هزار معلول تحت حمایت سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یک میلون و 500 هزار معلول در کشور وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و 250 هزار معلول از خدمات ت سازمان بهزیستی بهره مند هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،نوشیروان محسنی بندپی در حاشیه بازدید از مراکز توانبخشی و حمایتی بهزیستی تربت حیدریه ، افزود: اختلالات ژنتیکی، تصادف و بیماری ها سه عامل مهم بروز معلولیت در جامعه است و لذا هدف گذاری سازمان بهزیستی کشور بر پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی در سنین مختلف جامعه است.

وی گفت: یکی از اولویت ها و استراتژی های سازمان بهزیستی علاوه بر پیشگیری، جذب خیرین و نیکوکاران در زمینه های توانبخشی، آموزشی و رفاهی و حمایتی است تا ضمن مشارکت در کارهای خیر و خداپسندانه، زمینه همکاری و تعامل با سایر اقشار مردم در حد توان فراهم شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بازنگری قانون حمایت از جامعه معلولین افزود: قانون حمایتی از حقوق افراد معلول بازنگری شده و تمام چالش ها و موانع این قانون برطرف شده و امیدواریم در همین مجلس و خارج از نوبت رسیدگی و به تصویب برسد.

بند پی به برنامه مدون درازمدت این سازمان برای کاهش معلولیت اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه نیز آمده است که افراد با خطرپذیری بالای اختلالات ژنتیکی به اجبار باید آمایش های ژنتیکی قبل از ازدواج را انجام دهند.

وی افزود: با معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز تفاهم نامه ای به امضا رسیده که بر اساس آن مدارس دوستدار زندگی را ترویج دهیم که در این مدارس زمینه تقویت و افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان فراهم می شود.

رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگری به سهمیه 3 درصدی استخدام معلولان اشاره کرد و گفت: دولت لایحه ای را تقدیم مجلس کرده و نمایندگان نیز قول داده اند تا خارج از نوبت به آن رسیدگی کنند که در صورت تصویب دستگاه های دولتی موظف به رعایت دقیق این سهمیه خواهند شد.

محسین بندپی در پاسخ به این سئوال که آیا قانون ۳ درصد استخدامی متعلق به معلولین در دستگاههای اجرایی عملی می شود، گفت: لایحه جدید دولت و کمیسیون مشترک مجلس با محوریت کمیسیون بهداشت دوباره به صحن مجلس برگشته و سعی می کنیم این قانون خارج از نوبت را بررسی و همه الزامات و تکالیف دستگاههای اجرائی را در خصوص جذب ۳ درصد معلولین را ابلاغ، تا از هر گونه تخلف در این زمینه جلوگیری شود.

وی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت سازمان بهزیستی را ۱۸۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد زن سرپرست خانوار ۴۶ هزار نفربه همراه خانواده یعنی حدود ۳۰ درصد تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و در ادامه یکی از اهداف ما در سال ۹۵ رساندن این رقم به ۴۵ درصد است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.