مشهد؛

«خانم سادات» روایتی از زندگی حاج محسن

یک تهیه کننده سینما از ساخت فیلمی با محوریت شخصیت حاج محسن حاجی حسنی کارگر و ایفای این نقش توسط مهدی سلوکی خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از مشهد، مریم ابراهیم‌وند، تهیه کننده و کارگردان سینما از اخذ مجوز تولید فیلم سینمایی 1٢٠ دقیقه‌ای با محوریت شخصیت حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر خبر داد و گفت: مجوز این فیلم با عنوان «خانم سادات» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده و در حال حاضر در مرحله نگارش فیلمنامه است.

وی در مورد علت ساخت این فیلم گفت: در سفری که اوایل مهرماه سال جاری و بعد از فاجعه منا به مشهد داشتم، با مادر محسن حاجی‌حسنی کارگر دیدار و صحبت کردم و مصاحبه ای از ایشان تهیه کردم و رضایتشان را برای نگارش فیلمنامه و به تصویر کشیدن بخشی از زندگی این مادر به دست آوردم.

این کارگردان و تهیه کنده سینما با بیان اینکه در حال حاضر نگارش فیلمنامه توسط علی‌اکبر محلوجیان، نویسنده توانمند کشورمان که آثار شاخص «زیر تیغ» و «پدرسالار» را نیز در کارنامه دارد انجام گرفته است، افزود: امیدواریم تا ٢٠ دی‌ماه این فیلمنامه کامل و آماده شود.

ابراهیم‌وند با بیان اینکه در حال حاضر نیز بخشی از کارهای تولیدی این اثر را انجام دادیم، گفت: با بازیگران مختلف وارد صحبت و مذاکره شدیم و تاکنون حضور مهدی سلوکی به عنوان بازیگر نقش حاج محسن قطعی شده و قرارداد بستیم.

وی با بیان اینکه با گلچهره سجادیه نیز صحبت‌هایی برای برعهده گرفتن نقش مادر حاج محسن در این فیلم صورت گرفته است، تصریح کرد: همچنین حضور مجتبی رحیمی، به عنوان فیلمبردار نیز قطعی شده است و در حال صحبت با صدابردار، گریمور و دیگر بازیگران هستیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خانم سادات» گفت: شخصیت‌های اصلی فیلم دو نفر یعنی خود قاری و مادر وی است و فیلم هم با محوریت این دو نفر تولید می‌شود، البته شخصیت‌های دیگری هم مانند پدر و برادران این قاری هم در فیلم حضور دارند و حداقل پنج پرسناژ دیگر هم نیاز داریم که از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون انتخاب می‌شوند.

ابراهیم‌وند با بیان اینکه این فیلمنامه از دیدگاه مادر حاج محسن نگارش و به تصویر کشیده می‌شود، افزود: مادری که فرزندش قاری قرآن بود و رتبه اول را در مسابقات بین‌المللی برای کشورش کسب می‌کند و بعد از آن راهی سفر حج می‌شود و این مادر به جهت وابستگی و علاقه بسیار به فرزندش چشم انتظار آمدنش است که در ابتدا حادثه سقوط جرثقیل رخ می‌دهد و این امر سبب نگرانی بسیار مادر شده تا اینکه با تماس تلفنی فرزند، خیالش آرام می‌شود.

وی با بیان اینکه در فیلمنامه خصوصیات و ویژگی‌های این شهید لحاظ می‌شود، تاکید کرد: در ادامه فیلمنامه هم فاجعه منا رخ می‌دهد و تا چند روز اسم این قاری در لیست مفقودان اعلام می‌شود و در نهایت جزو جان باختگان قرار می‌گیرد که ما حال این مادر را که تا دقیقه آخر چشم به راه و امیدوار زنده بودن فرزندش است را به تصویر می‌کشیم.

این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه مسئولان صدا و سیما نیز فیلمنامه را مطالعه و از آن استقبال کردند، گفت: همچنین آن‌ها نظراتی داشتند که در فیلمنامه لحاظ شد و تلاش داریم که بهترین فیلمنامه را برای این اثر تهیه کنیم.

ابراهیم وند با بیان اینکه تاکنون این فیلمنامه هشت مرتبه بازنویسی شده و پنج نویسنده عوض کرده است، افزود: به جهت حساسیت موضوع و کاری که در حوزه قرآن و قاریان است باید فیلمنامه مناسب و باارزشی آماده شود.

وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از اتمام نگارش فیلمنامه در اوایل بهمن‌ماه فیلمبرداری کلید می‌خورد و حدود ٣٠ روز نیز برای کامل شدن فیلمبرداری آن برنامه‌ریزی شده است.

قرار است در حین فیلمبرداری کار تدوین و صداگذاری هم انجام ‌شود.

تهیه کننده «خانم سادات» با بیان اینکه امیدواریم این کار برای اواخر اسفندماه به طور کامل آماده شود، افزود: بعد از آن هم برای نمایش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده خواهد شد تا با دریافت پروانه نمایش برای سینماها و صدا و سیما حدود اوایل فروردین‌ماه سال آینده آماده نمایش عمومی شود، البته بعد از آماده شدن فیلم، چند اکران خصوصی هم در مشهد برای مسئولان و خانواده این قاری بین‌المللی انجام خواهد شد.

ابراهیم وند با بیان اینکه هزینه این فیلم حدود یک میلیارد تومان است و تا امروز ٥٠ درصد آن تأمین شده است، گفت: فیلمبرداری اصلی این اثر در تهران انجام می‌شود، البته برای ضبط چند سکانس از حرم امام رضا(ع) در مشهد هم فیلمبرداری را انجام می‌دهیم.

مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر قاری بین المللی و نفر اول مسابقات قرآن مالزی در سال جاری در حادثه دلخراش منی به سوی حق شتافت.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.