مشهد؛

اجرای 300 نمایش عروسکی در مدارس مشهد

مدیر فرهنگسرای سلامت از برگزاری 300 نمایش عروسکی در مدارس مشهد با هدف آموزش شهروندی کودکان و دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، مدیر فرهنگ سرای سلامت گفت: که این تئاتر ها در دو گروه مهد کودک و دوره اول دبستان و گروه دوره دوم دبستان اجرا می شود.

محمد فخر اکبری افزود: در مهد کودک ها و دوره اول دبستان در سه حوزه ترافیک، هوای پاک و استفاده از دوچرخه، در حوزه ایمنی و مقوله ایجاد مزاحمت تلفنی برای آتشنشانی و خطرات و آسیب های مورد بحث آن و در حوزه سلامت نیز پیامی که منتقل می شود مربوط به چه بخوریم و چه نخوریم در قالب برنامه عروسکی و تئاتر اجرا خواهیم داشت.

وی گفت: فرهنگ سرای سلامت در قالب دبیرخانه فرهنگ شهروندی در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ماموریت دارد تا در سه حوزه ایمنی، سلامت و ترافیک برای مخاطبان مورد هدف آموزش های فرهنگ شهروندی را در قالب نمایش عروسکی اجرا کند.

مدیر فرهنگسرای سلامت افزود : اجرا ها ۳۰ دقیقه ای خواهد بود که قبلا در استودیو ضبط و توسط کارشناسان مورد بازبینی قرار گرفته است و در حال حاضر در ۱۲۰مدرسه و مهد کودک در حال اجرا است.

اکبری با اشاره به اینکه برای اجراهای انجام شده طرح پیوست اقتصادی در نظر گرفته شده، گفت: اجرای این نمایش ها از هفته گذشته در مدارس و مهد کودک ها آغاز شده و با توجه به پیوست اقتصادی آن مورد استقبال فراوانی نیز قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۰تا ۱۵ هزار نفر در مدارس تحت پوشش قرار می گیرند، گفت: هم زمان با این اجراها، از دو هفته پیش، اجرای دو نمایش دیگر نیز برای دوره دوم ابتدایی در حوزه ایمنی و ترافیک آغاز شده است.

مدیر فرهنگسرای سلامت تصریح کرد: برای این دو نمایش ۱۱۹ اجرا در نظر گرفته شده که شامل دو تئاتر ده دقیقه ای و برنامه تله طنز است که توسط مجری کارشناس اجرا می شود.

اکبری با اشاره به اینکه این اجراها تا پایان سال جاری ادامه دارد: تعداد ۲۵ هزار دانش آموز با اجرای این برنامه ها آموزش خواهند دید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.