کارشناس روس: اعدام آیت الله نمر منجر به بی ثباتی اوضاع عربستان می شود

یک کارشناس روس اعلام کرد: : عربستان سعودی با اعدام آیت الله شیخ باقر نمر مرتکب اشتباه راهبردی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روس وسنا، یک کارشناس امور خاورمیانه روسیه اعلام کرد: عربستان سعودی با اعدام آیت الله شیخ باقر نمر مرتکب اشتباه راهبردی شد و این مساله منجر به قیام عمومی و وضعیت این کشور را بی ثبات و متشنج خواهد کرد.

الدار گارایف، کارشناس روس روز شنبه گفت: اعتراضات شیعیان، مناطق شرق عربستان سعودی و بحرین را فرا خواهد گرفت و وضعیت دشواری را برای ریاض به وجود می آورد.

وی کوته بینی عربستان سعودی در اعدام آیت الله نمر را تعجب آور و اقدام احمقانه خواند که به هیچ وجه قابل توجیه و منطقی نیست.

کارشناس روس افزود: ریاض مرتکب اشتباه بزرگی شده است و در شرایطی که آتش مناقشات بخش های وسیعی از خاورمیانه را فرا گرفته و در حالی که شیعیان یمن به شدت ارتش عربستان را می کوبند و واحدهای آن را در بیابان های یمن تار و مار می کنند، مقامهای عربستان سعودی با اعدام آیت الله نمر از رهبران برجسته شیعیان عربستان این اشتباه را مرتکب شد.

گارایف گفت: حتما نباید شرق شناس بود تا پیش بینی کرد اعتراضات به اعدام شیخ نمر پادشاهی عربستان و بحرین را فرا می گیرد و ایران و عراق نیز در این وضعیت پاسخ مناسب خواهند داد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان  اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ دی ۱۳۹۴
اگه ایران نبوداسرائیل اینهارو رابه بردگی می گرفت کاش می فهمیدندکه چه قدربه ایران مدیونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۳ دی ۱۳۹۴
انشااله خون شيخ نمر آغازي باشد براي قيام ملت شيعه عريستان ، بحرين و ساير كشورهاي عربي و انشااله و انشااله سرنگوني اين غده سرطاني آل سعود نوكر و جيره خوار آمريكا و اسرائيل . به اميد فروپاشي اين پادشاهي خونخوار
آخرین اخبار