نشنال: اوباما به دنبال خروج و پوتین به دنبال حضور بیشتر در خاورمیانه

روزنامه نشنال حضور آمریکا در خاورمیانه را در سال 2015 کم‌رنگ توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال، سال 2015، سالی پر از فراز و نشیب بود. به ویژه آنکه در برخی مسائل اصلی خاورمیانه تحولات عظیمی روی داد. در این سال، آمریکا به نقش رهبری خود در خاورمیانه پایان داد. هرچند همچنان آمریکا بیشترین نیروی نظامی را در منطقه دارد؛ اما این نظریه که واشینگتن در بکار بردن نیروی خود برای حل مسائل خاورمیانه مردد است در سراسر جهان پذیرفته شده است.

نشنال در ادامه نوشت: حضور روسیه در سوریه تأیید دیگری بر این نظریه است. مقامات آمریکایی به تازگی حضور روسیه در سوریه را موفق توصیف کرده اند. روسیه به دنبال تقویت اقتصاد و نیروی نظامی خود برای رسیدن به اهدافش، حداقل درسوریه، است؛ اما به نظر می‌رسد آمریکا چنین قصدی ندارد و دولت آینده این کشور نیز توان تغییر این رویکرد را ندارد.

به نوشته این روزنامه، به نظر می‌رسد حوادث و رویداهای سال گذشته میلادی، شفافیت‌های بسیاری در خصوص تصمیمات مهم منطقه‌ای که نیازمند حضور مهره‌های اصلی بود، ایجاد کرد. برای چنین منطقه‌ای که دست‌خوش حوادث بسیاری است، باید از این رویدادها استقبال کرد. هرچند مسئله مهم آن است که در نهایت نیروها و مهره‌هایی مسئولیت پذیر و قدرتمند برای حل مسائل منطقه برگزیده شوند.


انتهای پیام/
 
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار