کودکان مجهول الهویه شناسنامه دار می‌شوند

هویت دار شدن کودکان مجهول الهویه که والدین نامشخصی دارند از مزایای طرح جدید سازمان ثبت احوال است.

کودکان مجهول الهویه شناسنامه دار می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کودکانی که از نعمت پدر و مادر محروم بوده و یا بد سرپرست هستند در مراکز بهزیستی نگهداری شده که بعضا مجهول الهویه بوده و چشم امید آن‌ها به دستان خیرینی است که توسط مراکزی از جمله ثبت احوال خواهان حمایت‌های عاطفی و مادری هستند.

چند سالی است که سازمان ثبت احوال کشور با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر خصوصا کودکان بی سرپرست طی قراردادهایی با سازمان بهزیستی تفاهم نامه‌هایی برای کمک به این افراد منعقد شده است.

*تسریع در خدمت رسانی به افراد آسیب  پذیر

در راستای کمک به نیازمندان طرح ایجاد شناسنامه خیر ویژه کودکان و به منظور فرهنگ سازی در حمایت‌ها و کمک‌های افراد داخل و یا خارج از کشور برای کودکان بی بضاعت و یا ناتوان و کم توان  که در آسایشگاه به سر می‌برند بوده که یک حرکت عاطفی، دینی و اعتقادی در حمایت از این افراد نیز به شمار می‌رود.

احسان پورمنتی معاون امور اسناد هویتی در این باره گفت: با اجرای طرح شناسنامه خیر تمامی افرادی که مدرک هویتی نداشته و یا والدین نا مشخصی دارند مورد شناسایی قرار گرفته همچنین افرادی که نیازمند به کمک‌های بهزیستی دارند و توان مراجعه به ثبت احوال را نداشته مورد حمایت و کمک قرار می‌گیرند و اطلاع رسانی‌های بهزیستی در اختیار افرادی که به ثبت احوال مراجعه می‌کنند، قرار خواهد گرفت.

امید است با حمایت‌های سازمان ثبت احوال بتوان دردهای این افراد آسیب دیده کمتر شود و محرومیت‌هایی که از زندگی خود داشته‌اند تا حدودی جبران شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار