در گفتگو با رویترز؛

مقام ایرانی: به دنبال به راه انداختن جنگ بر سر بهای نفت نیستیم

یک مقام بلندپایه نفتی ایران با تاکید بر اینکه این کشور در پی به راه انداختن جنگ بر سر بهای نفتی نیست، اعلام کرد هیچ امکانی برای کاهش بیشتر بهای نفت وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:  یک مقام بلندپایه ایران می‌گوید کشورش خواهان به راه انداختن جنگ برسر قیمت نفت با تولیدکنندگان رقیب خود نیست و زمانیکه تحریم ها علیه این کشور لغو شود تنها به صورت تدریجی صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد ؛ اقدامی که با برنامه ریزی اولیه ایران برای عرضه هرچه سریعتر فراوان نفت به بازار کاملا مغایرت دارد.

"محسن قمصری،" مدیر کل بخش امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، در گفتگو تلفنی با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: « ما خواهان آغاز جنگ قیمت نیستیم . در رویکرد خود ملایم تر خواهیم بود و به طور تدریجی تولید را افزایش خواهیم داد. با توجه به سطح فعلی بهای نفت باید بگویم که هیچ امکانی برای کاهش بیشتر بهای نفت وجود ندارد.» 

وی به جزئیات اینکه ایران به چه میزان آماده است تا عرضه نفت خود را متعادل خود اشاره ای نکرد و در عین حال افزود کشورش به مشتریان نفتی خود بیش از این تخفیف نخواهد داد. 

ایران، که یکی از بزرگترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد، متعهد شده است به محض لغو تحریم های صنعت نفت این کشور در چارچوب توافق هسته ای، نفت خود را افزایش دهد. 

رویترز در ادامه نوشت: اقدام ایران برای محدود کردن صادرات نفت این کشور تغییری اساسی در سیاست های خود در فضایی خواهد بود که تولید کنندگان نفت خواه عضو اوپک و غیرعضو اوپک برای در اختیار داشتن سهمی در بازار نفت به رغم عرضه بیش از حد این محصول با یکدیگر رقابت می کنند.

عرضه بیش از حد نفت در بازار موجب شده است تا بهای نفت از سال 2014 میلادی به دو سوم کاهش یابد و شرکت های انرژی و کشورهای صادرکننده نفت متحمل زیان اقتصادی شوند.

ایران پیشتر اعلام کرده است قصد دارد تولید نفت خود را در دوره پس از تحریم ها روزانه 500 هزار بشکه افزایش دهد و اندکی پس از این مدت 500 هزار بشکه دیگر بر تولید نفت این کشور افزوده شود.  

پالایشگاه های نفت هند، دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین ، حدود شش میلیارد دلار به تهران بدهکار هستند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۶ دی ۱۳۹۴
به نظر من
وزیر نفت ما در کاهش قیمت نفت بزرگترین نقش را داشت
چرایش برایمان مشخص نیست
اما هیچکاه حقیقت پشت ابر نمی ماند
البته بی ارتباط با مذاکرات نیست
آخرین اخبار