گزارش اویل پرایس: ایران در تثبیت بازارهای نفت نقش کلیدی دارد

پایگاه اینترنتی اویل پرایس در گزارشی نوشت: ایران می‌تواند ایفاگر نقشی کلیدی در تثبیت بهای جهانی نفت باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اویل پرایس در گزارشی به قلم "دالان مک‌اندری" نوشت: در هفته نخست سال 2016 شاهد بروز نوسان قیمت و تنش‌های فراوانی در بازارهای نفتی جهان بودیم که بی‌ارتباط با سیاست‌های اتخاذ شده از سوی ایران برای دوران پساتحریم نیست. مقامات ایرانی بارها در هفته گذشته اعلام کردند ممکن است حتی پس از لغو تحریم‌ها، بر حجم صادرات نفتی این کشور اضافه نکنند زیرا ایران مایل نیست با افزایش سطح تولیدات نفتی، به عاملی برای کاهش مجدد بهای طلای سیاه تبدیل شود. 

بلومبرگ پیش از این به انتشار سخنان"سید محسن قمصری،" مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، پرداخت که اعلام کرده بود: ایران زمانی سطح صادرات نفتی خود را افزایش خواهد داد که مطمئن شود این اقدام موجب کاهش مجدد بهای جهانی نفت نمی‌شود. بالا بودن توان تولیدی ایران به این معنا نیست که بازار را از نفت اشباع کند و یا با استخراج بی‌حد و اندازه به ذخیره‌سازی طلای سیاه بپردازد. ما به اندازه‌ای نفت تولید خواهیم کرد که بازار به آن احتیاج داشته باشد.

 رویترز نیز به نقل از قمصری نوشت: ایران قصد ندارد جنگ بر سر بهای نفت راه بیاندازد. ما در این باره بدون مطالعه کاری انجام نمی‌دهیم و با کارشناسی دقیق به شکل تدریجی صادرات نفتی خود را افزایش خواهیم داد.

این درحالیست که "بیژن زنگنه،" وزیر نفت ایران اعلام کرده بود این کشور آماده است با لغو تحریم‌ها، روزانه 500 هزار بشکه نفت به صادرات خود بیافزاید. انتشار هر کدام از این اظهار نظرات از سوی مقامات ایران تاثیر بسزایی بر تغییر بهای جهانی طلای سیاه دارد. کارشناسان مسائل اقتصادی معتقدند چند ماه آینده، تحولات در بازارهای نفت چشمگیر و کاملا محسوس خواهد بود. در این زمان تحریم‌های ایران لغو شده است، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و مشتریان نفتی به یک اطمینان خاطر نسبی درباره آینده بازارهای نفتی دست یافته‌اند وانتظار می‌رود فعالیت و پویایی آنها، رونقی دوباره به بازار نفت بدهد. ایران نیز بار دیگر سرمایه‌گذاران خارجی را در پروژه‌های نفت و گاز خود مشارکت خواهد داد و احتمالا یکی از ذی‌نفع‌های اصلی این ماجرا خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار