نشنال: ایران و مکزیک، روزنه های امید شرکت های نفتی

روزنامه نشنال در گزارشی از تلاش شرکت های نفتی برای یافتن فرصت های سرمایه گذاری در ایران و مکزیک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه "نشنال" در گزارشی نوشت: به دنبال کاهش بودجه و بهای نفت، شرکت های سرمایه گذاری نفتی در سال جاری میلادی به دنبال فرصت هایی جدید در ایران و مکزیک هستند.

بنابر آمار مؤسسه "وود مکنزی،" سرمایه گذاری در زمینه نفت بسیار ضعیف شده است. این مؤسسه اعلام کرد: با کاهش بهای نفت، 380 میلیارد دلار از پروژه های نفتی و گازی  لغو شده یا به تعویق افتاده است. حدود 170 میلیارد دلار از این پروژه ها نیز در معرض خطر قرار دارد. 

وود مکنزی همچنین اعلام کرد: حوزه های پر هزینه و نبود سرمایه گذاری های جدید، دولت ها را با چالش روبرو کرده است؛ اما فرصتها همچنان وجود دارد. ایران و مکزیک هر دو پتانسیل های نفتی جدیدی فراهم می کنند.

این مؤسسه همچنین اعلام کرد: ایران در سال گذشته 52 پروژه تعیین کرد که بر اساس آنها، شرکای سرمایه گذاری این کشور در دوران پساتحریم مشخص می شود. انتظار می رود جزئیات بیشتر در خصوص قراردادهای نفتی ماه آینده آشکار شود.

به نوشته این وبسایت، روز پنجشنبه، مدیر اجرایی شرکت "توتال،" بزرگترین شرکت نفتی فرانسه از امضای یک توافقنامه با ایران خبر داد که بر اساس آن 200 هزار بشکه نفت خام از این کشور خریداری می کند. شرکت توتال پیش از اعمال تحریم های آمریکا، یکی از بزرگترین شرکای نفتی ایران بود. بعلاوه، شرکت نفتی و گازی "سایپم" ایتالیا اوایل هفته گذشته قراردادی برای احداث خط لوله نفت با ایران امضا کرد.

مدیر اجرایی شرکت وود مکنزی پیش بینی کرد ایران در سال جاری میلادی روزانه با افزایش 400 هزار بشکه ای صادرات نفت روبرو خواهد بود. مکزیک نیز می تواند با دارا بودن سکوی نفتی "پردیدو" در خلیج مکزیک مورد توجه سرمایه گذاران باشد. پردیدو بزرگترین و عمیق ترین سکوی نفتی جهان است که ظرفیت بیش از 20 میلیارد بشکه نفت را دارد.

مؤسسه "وود مکنزی" یک گروه تخصصی تحقیقاتی در زمینه انرژی، فلزات و معدن در اسکاتلند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار