حمایت ترکیه از شبه نظامیان مخالف روسیه در کریمه

وزارت دفاع ترکیه با هدف ضربه زدن به روسیه، به گردان تازه تشکیل شده شبه نظامی تاتارهای شبه جزیره کریمه کمک نظامی می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «پانوراما الشرق الاوسط،» وزارت دفاع ترکیه به گردان تازه تشکیل شده شبه نظامی تاتارهای شبه جزیره کریمه کمک نظامی می کند.

«لنور اسلاموف،» یکی از سرکردگان در تبعید تاتارهای شبه جزیره کریمه اذعان کرد وزارت دفاع ترکیه به گردان تازه تشکیل شده شبه نظامی تاتارهای شبه جزیره کریمه کمک نظامی می کند.

این گردان با حمایت اوکراین تشکیل شده است. لنور اسلاموف، که روسیه او را تحت پیگرد قانونی قرار داده است، گفت: گردان داوطلبان تاتارهای کریمه به نام «نعمان چلبی جهان» که با حمایت اوکراین تشکیل شده است از وزارت دفاع ترکیه کمک نظامی دریافت کرده است. 

اسلاموف افزود این گردان با کمک های مالی مردمی، هزینه های خود را تأمین می کند و وزارت دفاع ترکیه، لوازم و تجهیزات در اختیار آن قرار می دهد.

اسلاموف شمار اعضای گردان داوطلبان تاتار را 560 نفر اعلام کرد و گفت این گردان پانزدهم ماه ژانویه به طور رسمی از اوکراین شماره نظامی دریافت خواهد کرد و به ثبت خواهد رسید و هدف از تشکیل آن نیز  محافظت از مرزهای کریمه و ضربه زدن به روسیه اعلام شده است. 

لنور اسلاموف طرفدار اوکراین است و در محاصره اقتصادی جزیره کریمه شرکت داشت که به قطع جریان برق آن برای حدود سه هفته منجر شد.  وی هم اکنون در رأس نیروهای محاصره کننده شبه جزیره کریمه قرار دارد و از ارسال محموله های مواد غذایی و مایحتاج زندگی از اوکراین به این منطقه، جلوگیری می کند. 

روسیه پیشتر به ترکیه درباره عواقب دخالت در امور کریمه و همکاری با اوکراین ضد این منطقه و بر هم زدن نظم آن، هشدار داده بود. 

آنکارا ارتباط با اسلاموف را رد کرده است، اما با استناد به اظهارات وی و نیز با توجه به اطلاعات سازمان اطلاعاتی روسیه هم در چچن و هم در اوكراین، به نظر می رسد ترکیه تصمیم گرفته است نسخه جدیدی از داعش را در مرزهای روسیه ایجاد کند هرچند این بار با رنگ و بوی فرقه ای و اسلامی تا از کینه اوکراین نسبت به روسیه بهره برداری کند.


انتهای پیام/




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار