کمکهای آموزشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی به کشور لبنان

وزیر بهداشت گفت: از هر گونه کمک در زمینه های آموزشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی به کشور لبنان دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از وبدا دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان  رسول الاعظم در لبنان گفت: متخصصان مختلفی در این بیمارستان به مردم ارایه خدمت می کنند و خوشحال هستیم که بعضی از این متخصصان در ایران تحصیل کرده اند و مورد توجه و احترام مردم لبنان هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به عیادت خود از بیماران بستری در این بیمارستان اظهار داشت: عیادت از جوانان عزیز و برومند لبنانی که در دفاع از کیان و دین خود جانفشانی کردند باعث افتخارم است.

دکتر هاشمی در ادامه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در طول 37 سال گذشته پیشرفتهای بسیاری در حوزه پزشکی داشته است، گفت: از هر گونه کمک در زمینه های آموزشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی به این کشور دریغ نخواهیم کردو امیدواریم دانش و مهارت لبنانی ها نیز در ارایه خدمات درمانی به مردم ارتقا یابد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به رشادت های مجروحان جوان لبنانی ، " مقاومت" را تنها راه حیات مسلمانان در برابر فتنه گرانی دانست که در منطقه به نام دین ، اسلام و قرآن ، اصل و اساس دین را مورد هدف قرار داده اند.

دکتر هاشمی حمایت از جنبش مقاومت در لبنان را باعث افتخار همه ایرانیان دانست و با اشاره به حضور شهید چمران در جنوب لبنان  گفت: احساس می کنم خون هایی که در آن زمان به زمین ریخته شد با گذشت زمان به ثمر نشسته است و خداوند مسیر خیلی خوبی را برای مردم عزیز و شیعیان جنوب لبنان در پیش پای آنان قرار داده است.

وزیر بهداشت کار در حوزه پزشکی را افتخار بزرگی برای کسانی که لباس سپید بر تن دارند دانست و گفت: باید قدر فرصتهایی را که خداوند برای خدمت به مردم در اختیار ما قرار داده است بدانیم .

دکتر هاشمی گفت: معتقدم که خداوند برای  کسانی که برای کاهش آلام بیماران قدم برمی دارد اجر بزرگی در نظر می گیرد.

گفتنی است وزیر بهداشت صبح چهارشنبه در پاسخ به دعوت همتای لبنانی و در راس هیاتی از مقامات ارشد وزارت بهداشت و سرمایه گذاران و مدیران شرکت های ایرانی حوزه غذا ، دارو و تجهیزات پزشکی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غدا و دارو، دکتر سید محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد، دکتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ، دکتر محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر در امور بین الملل و جمعی از مدیران ارشد شرکت ها و سرمایه گذارهای ایرانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ، وزیر بهداشت و درمان را در این سفر همراهی می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار