تأمین پزشک خانواده برای 28 میلیون روستایی

سخنگوی وزارت بهداشت از تامین پزشک خانواده برای 28 میلیون روستایی خبر داد و گفت: تا نیمه اول سال 95 تمام کشور از خدمات پزشک خانواده بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه اولین همایش سراسری پزشک خانواده ضمن بیان این که نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات طبق اسناد بالادستی و سیاست‌های نظام سلامت وظیفه وزارت بهداشت است گفت: با توجه به منابع موجود در زمینه نظام ارجاع و پزشک خانواده برنامه‌های چند لایه‌ای در نظر داریم که هدف اصلی ما از این برنامه‌ها مراقبت از سلامت مردم در درازمدت است که در روستاها با عنوان بهورز نام گرفته است و در این زمینه آموزش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

برای اجرای این طرح برنامه‌های 10 تا 15 ساله مورد نیاز است. برنامه‌هایی که کشورهای موفق دنیا در طی چهل سال آن را به اتمام رسانده‌اند.

وی افزود: در این طرح 28 میلیون روستایی تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته‌اند علاوه بر آن فارس و مازندران از شهرهایی هستند که به صورت پایلوت و به تدریج از شهرها‌ 5هزار تا 100هزار نفره مورد پوشش قرار گرفته‌اند تا پایان نیمه اول سال 95 به پوشش 100درصدی خواهیم رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: اگر مدل پزشک خانواده به درستی اجرا شود با توجه به بودجه سالانه برای این برنامه 2 هزار و 27 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده‌ایم و برای 28 میلیون روستایی با 17 هزار خانه بهداشت و 2500 مرکز درمانی و 6 هزار پزشک خدمت ارائه کرده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت برای دریافت منابع جدید مثل مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان از جمله سیگار طرحی به مجلس ارائه داده است که منتظر نتایج آن هستیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار