همدان؛

صیانت از خانواده ها نبابد تنها بر روی کاغذها خلاصه شود

استاندار همدان گفت: اساسی‌ترین و پایه‌ای‌ترین جامعه خانواده است و نباید این مهم تنها بر روی کاغذها خلاصه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمدناصر نیکبخت در شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار داشت: خانواده با اینکه کوچکترین است اما مهمترین مجموعه جامعه به شمار می‌آید بنابراین باید از آن صیانت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حکومت اسلامی حمایت از سلامت، آرامش، آسایش و امنیت خانواده‌ها جزو وظایف مسئولان است، افزود: بر روی کاغذ آوردن اقداماتی در این زمینه صحیح است اما در صحنه عملیاتی کردن آنها باید همه با هم کمک کنیم.

نیکبخت با اشاره به کاهش آمار ازدواج در جامعه تصریح کرد: اشتغال مباحثی همچون طلاق، اعتیاد و ازدواج را تحت تأثیر قرار داده است و باید زمینه رونق اشتغال را در اولویت قرار دهیم.

استاندار همدان افزود: باید با مسئولان دفترخانه‌های سطح استان جلسه‌ای تشکیل دهیم و به آنها بگوییم با اینکه ثبت عقد بدون داشتن گواهی آموزش پیش از ازدواج زوجین امکان‌پذیر است اما نباید هیچ زوجی را در صورت عدم ارائه این گواهی عقد کنید هر چند این مساله در قانون برای دفاتر تکلیف نشده اما مصوبه شورای فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز ضرورت ارائه گواهی آموزش برای مراسم عقد را در شورای تامین استان نیز مصوب خواهیم کرد، اظهار کرد: بانک‌ها نیز موظفند گواهی آموزش پیش از ازدواج زوجین را همراه با سایر مدارک از متقاضیان وام ازدواج درخواست کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.