همدان؛

بسیاری از زوج های جوان اصول همسرداری را نمی دانند

نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بسیاری از زوج‌های جوان اصول و اساس زندگی از جمله همسرداری، شوهرداری، برقراری ارتباط با خانواده طرفین را نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌ محمدی در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه عدم آشنایی نسبت به مهارت‌های زندگی سبب افزایش آمار طلاق شده است، اظهار داشت: ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج یکی از امور واجب برای زوج‌های جوان است که باید این آموزش ها توسط استادان مجرب و کارآمد به زوج‌ها ارائه شود.

وی افزود: گذراندن دوره آموزش‌های قبل از ازدواج به منظور کاهش و پیشگیری از طلاق در همدان باید اجباری شود و در این زمینه دفاتر ثبت ازدواج گواهی گذراندن این دوره را از زوج‌های جوان بخواهد.

محمدی ادامه داد: رفاه‌زدگی عامل اصلی وقوع طلاق در خانواده‌های مرفه است در این زمینه باید آموزش قبل از ازدواج برای این قشر از جامعه در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به معضل افزایش بیکاری در روستاها ابراز داشت: پسران جوان در روستاها بیکار هستند و تمایلی به تشکیل زندگی ندارند و بر این اساس آمار دختران در سن ازدواج در روستاها افزایش می‎یابد، بنابراین باید وضعیت اشتغال روستاها رونق پیدا کند.

انتهای پیام/ز

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.