همدان؛

حوزه گردشگری همدان نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه نرم‌افزاری

معاون استاندار همدان گفت: حوزه گردشگری همدان، نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه نرم‌افزاری و فرهنگ‎سازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمودرضا عراقی در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: توقع از حوزه گردشگری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بیشتر از دیگر استان‌ها است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: رشد و ارتقای گردشگری سبب ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و درآمدزایی را فراهم می‌سازد و در نهایت توسعه استان را به همراه دارد.

عراقی با بیان اینکه چالش‌های بسیاری پیش‎روی بخش گردشگری است، گفت: میزان توقعات مردم از بخش گردشگری بسیار است و برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برخلاف دیگر دستگاه‌ها به شکل نظام‎یافته نیست و استانداردهای عملکردی و فعالیتی این سازمان مشخص نیست.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه نقشه راه گردشگری مشخص نیست، یادآور شد: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و باستان‌شناسی از کارشناسان بیشتری بهره‌مند است اما حوزه گردشگری همانند پست روابط عمومی با مشکل تخصص روبه‌رو است و از ظرفیت‌های لازم برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی متخصص در حوزه گردشگری سبب بروز چالش‌ در سازمان میراث فرهنگی شده است، افزود: در حالی که شاخص‌های حوزه گردشگری کامل نیست، سرعت انتظار از این حوزه بسیار بیشتر از توان و ظرفیت آن است.

انتهای پیام/ب

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.