تئاتر فجر 34؛

روایتی از آخرین روزهای زندگی نادرشاه در جشنواره تئاتر فجر

«دو روی روایت نادری» آخرین روزهای زندگی نادرشاه افشار را از دو نگاه متفاوت روایت می‌کند.

جواد نوری کارگردان منتخب بخش مرور سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «دو روی روایت نادری» گفت: نمایش «دو روی روایت نادری» تجربه دیگری از گروه تئاتر «نقاب» در حوزه نمایش‌های آیینی و سنتی است و ما به سبب توجه کمتری که به دوران تاریخی افشاریه شده و نگاه‌های متفاوتی که نسبت به شخصیت نادرشاه افشار وجود دارد، این دوران را دستمایه خلق نمایشنامه‌ای با عنوان «دو روی روایت نادری» قرار دادیم.

وی ادامه داد: این اثر نمایشی بدون هیچ قضاوتی آخرین روزهای پادشاهی نادرشاه افشار را از دو نگاه متفاوت مردم و سرداران روایت می‌کند و در صحنه‌های پایانی مخاطب شاهد تلاقی این دو روایت است.

نوری بیان کرد: در نگارش این نمایشنامه به دلیل کمبود منابع و اسناد تاریخی از این دوره، با مشکلات زیادی روبرو بودیم و سعی کردیم از شیوه‌های نمایش ایرانی و آیین‌های موجود در دوره افشاریه در اجرای این اثر بهره بگیریم.

وی ادامه داد: در طراحی صحنه و لباس این اثر نمایشی، از نمادها و نشانه‌های دوره تاریخی که روایت می‌کنیم، استفاده شده و در صحنه‌ای انتزاعی از تعداد بسیاری مکعب برای ایجاد و نمایش موقعیت‌های مختلف بهره گرفتیم. همچنین موسیقی در نمایش ایرانی کامل کننده است و مخاطب در «دو روی روایت نادری» موسیقی زنده و تلفیقی را می‌شنود.

گفتنی است؛ نمایش «دو روی روایت نادری» به کارگردانی جواد نوری اثر راه یافته به بخش مرور سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار