تئاتر فجر، ادای جشنواره‌ها را در می‌آورد/ هنوز مسیر مشخصی از تئاتر فجر ندیده‌ایم

همچنان مسیر درست و مشخصی از جشنواره تئاتر فجر ندیده‌ایم و در این سال‌ها ادای جشنواره را در می‌آورد.

هادی مرزبان کارگردان نمایش «بازار عاشقان» منتخب سی‌و‌چهارمین جشنواره فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: در واقع اجرای این نمایش در جشنواره یک تمرین است؛ زیرا میزانسن آن با اجرای اصلی متفاوت است. داستان اثر در رابطه با بخشی از زندگی مولانا و شمس است؛ اما به صورت تخیلی دادگاهی در ذهن نویسنده تشکیل و اتفاقات به تصویر کشیده می‌شود.

وی درباره جشنواره تئاتر فجر و خصوصیات آن بیان کرد: فی نفسه جشنواره اتفاق خوبی است؛ اما در این چند ساله شاهد این بوده‌ایم که ادای جشنواره را در می‌آورد و آن طور که باید به درستی راه مشخصی از آن ندیده‌ایم.

مرزبان افزود: در جشنواره باید شرکت‌کنندگان گردهم بیایند و اندیشه‌های خود را با هم به اشتراک بگذارند. در حالی که کارگردان نمایش خود را به صحنه می‌برد و سریع هم باز می‌گردد، این عمل آن طور که باید بازخورد خوبی نخواهد داشت. با این تفاسیر، با وجود سعید اسدی دبیر جشنواره امسال، امیدوارم شرایط بهتر شود.

وی درباره دبیر جشنواره تئاتر فجر امسال افزود: اسدی فردی است که تئاتر و مشکلات آن را به خوبی می‌شناسد که این خود نکته‌ای حائز اهمیت است و امیدواری را کمی بالاتر از سال‌های گذشته می‌برد.

وی با اشاره به نمایش‌های خارجی و انتخاب آن‌‌ها اظهار داشت: سال‌های گذشته آثاری از نمایش‌های خارجی انتخاب شدند که به جرأت می‌توان گفت ضعیف‌تر از دانشجویان متوسط فعال در این عرصه بودند و هزینه‌های نادرستی هم صرف شد. امیدوارم در سی‌و‌چهارمین جشنواره فجر شاهد نمایش‌های خوب خارجی باشیم و بتوانیم کار‌های درخوری را ببینیم.

گفتنی است؛ نمایش «بازار عاشقان» به نویسندگی محمد ابراهیمیان و کارگردانی هادی مرزبان از گروه تئاتر حرکت، منتخب سی‌و‌چهارمین جشنواره فجر است که در بخش مهمان روی صحنه می‌رود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.