مداخله در حوزه زیست فناوری در گرو پرورش خلاقیت

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اگر بتوانیم با پرورش خلاقیت در موضوع زیست فناوری کار را جلو ببریم تردیدی نیست که این حوزه را جایگزین نفت و گاز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی که صبح امروز با حضور اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کانون تربیتی فرهنگی سلمان فارسی با موضوع همکاری در جهت آموزش و ترویج مفاهیم بر کاربردهای زیست فناوری در حوزه دانش‌آموزی‌، بستر سازی و برنامه ریزی در جهت توسعه رویکردهای آموزشی خلاقیت محور‌، انگیزه بخشی به دانش‌آموزان‌ در جهت شرکت در فعالیت‌پژوهشی مدارس، فراهم نمودن بستر شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزشی موجود در پژوهش‌سراها برگزار شد. 

در این مراسم اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: بحثی که امروز در حوزه زیست فناوری مطرح است به عنوان یکی از محورهای اقتصادی و اجتماعی، امر بسیار مهمی است با توجه به سرعت و تحول در امر فناوری، فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته احساس بی‌سوادی می‌کنند سرعت تحولات بسیار زیاد است و کسانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند بعد از مدتی احساس می‌کنند سواد آنها روز به روز کمتر و بی‌رنگ‌تر می‌شود. 

وی افزود: افراد تحصیل کرده با مدرک دکتری و کارشناسی ارشد با یک پدیده جدی به نام بی‌سوادی در حوزه فناوری مواجه هستند و احساس غریبگی با این حوزه می کنند. 

چهاربند عنوان کرد: دیگر سواد را با مدارک دانشگاهی نمی‌توان اندازه گرفت بی‌سوادی مشکلی جدی است که افراد را تهدید می‌کند و کسانی که از تحصیل فاصله گرفته‌اند نظیر بزرگسالان بیشتر در معرض این تهدید قرار دارند ما هم‌اکنون افراد تحصیل کرده بی‌سواد کم نداریم دلیل آن هم سرعت تحولات در حوزه علوم و فناوری‌های نوین است. 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: پژوهش‌سراها به عنوان حلقه اتصال بین ستادهای 12 گانه معاونت علمی عمل می‌کنند و از طریق مشورت‌هایی که با این ستادها انجام می‌شود انتقال فناوری به دانش‌آموزان و استادان تسهیل می‌شود.

چهاربند تصریح کرد: ما فرصت داریم که در حوزه زیست فناوری مداخله کنیم، عنصری که در اینجا به ما کمک می‌کند پرورش خلاقیت است اگر بتوانیم با پرورش خلاقیت در موضوع زیست فناوری کارها را جلو ببریم تردیدی نیست که این حوزه را جایگزین نفت و گاز می کنیم. 

در حوزه علوم زیستی می‌توانیم ثروت کلانی خلق کنیم و از این طریق توسعه پایدرای را برای کشور به وجود بیاوریم. 

وی افزود: زیست فناوری فرصت بزرگی است و اگر بتوانیم به این حوزه وارد شویم بیشتر از اقتصاد،  در کشورمان تاثیر می‌گذارد زیرا این روزها همه نگاه‌ها به نفت و گاز است.

چهاربند خاطر نشان کرد: امیدواریم با فراگرفتن دامنه این فناوری در حوزه آموزش و پرورش از طریق پژوهش‌سراها بتوانیم این فناوری را ترویج کنیم و پس از آن نحوه استفاده از آن و فعالیت‌های آموزشی را به کشور نشان دهیم و دانش‌آموزان به فارغ‌التحصیلانی تبدیل شوند که برای کشور ثروت به وجود بیاورند و از این طریق منجر به توسعه و تعالی کشور شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار