راه اندازی مدارس تخصصی ورزش در کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تمهیدات لازم برای راه اندازی مدارس ورزش در کشور خبر داد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آموزش و پرورش 33 هزار دبیر تربیت بدنی‌، 105 هزار مدرسه و 13 میلیون دانش آموز را تحت پوشش خود قرار داده است که این ظرفیت قابل قبول می‌تواند در جهت اعتلای ورزش کشور استفاده شود. 

وی افزود: از این رو یکی از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه ورزش موضوع راه اندازی مدارس تخصصی ورزش در اغلب رشته‌ها است که ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها با محوریت وزارت ورزش و جوانان می‌توانند مجوز ایجاد این مدارس را دریافت کند.

حمیدی با بیان آنکه 33 هزار دبیر تربیت بدنی با چشمانی تیزبین و هوشمندی کامل دانش آموزان را در سراسر کشور غربالگری می‌کنند، اظهار داشت‌: 10 هزار کانون درون مدرسه‌ای و 3 هزار کانون برون مدرسه‌ای در ورزشگاه‌های وزارت آموزش و پرورش بیش از 3 میلیون و پانصد هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده‌اند که از دل زنگ‌های ورزش و المپیادهای درون مدرسه‌ای، نخبه‌های ورزشی را شناسایی می‌کنند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد‌: آموزش و پرورش طرح‌ها و برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد که از مهمترین این طرح‌ها برگزاری المپیاد دورن مدرسه‌ای، حیاط پویا و ورزش صبحگاهی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار