کوچک‌زاده:

لایحه دولت، احکام است نه برنامه/نمی‌توان بودجه 95 را پیش از تصویب برنامه ششم بررسی کرد

نماینده مردم تهران گفت: به هیچ‌وجه نمی‌توانیم بودجه سال 95 را پیش از تصویب برنامه بررسی کنیم.

لایحه دولت، احکام است نه برنامه/نمی‌توان بودجه 95 را پیش از تصویب برنامه ششم بررسی کرد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران طی اخطار به اصل 67 قانون اساسی، در مجلس گفت: ما همه درباره رعایت قانون در پیشگاه قرآن مجید سوگند یاد کردیم.

وی در ادامه با اشاره به ارائه برنامه ششم دولت به مجلس گفت: معقتدم برنامه‌ای که دولت به مجلس تقدیم کرده است، لایحه برنامه ششم نیست، چرا که بر روی جلد کتاب برنامه ارائه شده نوشته شده است: "احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم".

وی افزود: حدود 250 ماده در برنامه‌های گذشته در متون برنامه مشاهده می‌شد که در حال حاضر برنامه ارائه شده از سوی دولت 30 ماده بیشتر ندارد.

نماینده مردم تهران در ادامه تاکید کرد: معتقدم اگر نمایندگان به خوبی برنامه مدنظر را مطالعه کنند، متوجه خواهند شد که این برنامه، برنامه ششم نیست.

کوچک‌زاده در ادامه با اشاره به تکثیرنشدن لایحه بودجه 95 در مجلس گفت: در حال حاضر بودجه سال 95 در کازیو نمایندگان وجود ندارد که قطعا باید زمانبندی مدنظر در خصوص ارائه پیشنهادات از زمان چاپ و ارائه بودجه به نمایندگان اعمال شود.

وی افزود: به هیچ‌وجه نمی‌توانیم بودجه سال 95 را پیش از تصویب برنامه بررسی کنیم.

در ادامه، محمدرضا باهنر که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت، در واکنش به بخش اول اظهارات کوچک‌زاده گفت: درباره لایحه برنامه باید این موضوع را مدنظر داشت که ما عنوانی چون برنامه توسعه در قانون اساسی نداریم و این موضوع در حقیقت تفاهمی است که بین دولت و مجلس گذاشته می‌شود.

وی افزود: معتقدم می‌توان عنوان آورده شده در خصوص برنامه توسعه دولت را در مجلس تغییر داد که اشکالی در این باره دیده نمی‌شود.

باهنر در واکنش به بخش دوم اظهارات کوچک‌زاده مبنی بر چاپ نشدن بودجه سال 95 در مجلس گفت: بدون شک برنامه ششم باید قبل از لایحه بودجه مورد بررسی قرار گیرد و به همین دلیل حتی این موضوع در هیئت رئیسه بررسی شده و به احتمال زیاد ما نتوانیم هیچ‌کدام از دو لایحه را تا پایان سال بررسی کنیم.

وی افزود: همچنین پیش از بررسی دو لایحه، ما باید بودجه چند دوازدهمی را دریافت و ابتدائا آن بودجه را مورد بررسی قرار دهیم تا از مشکلات آینده جلوگیری کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: بودجه سال 95 امروز در مجلس چاپ شده و به کمیسیون‌ها ارائه شده است و جدول زمانبندی‌ها قطعا از امروز شروع می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: برنامه ، ششم ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار