غلامی: برگزاری پلی‌آف به ضرر تیم ملی نیست / باید از لحاظ سخت‌افزاری حرفه‌ای شویم

سرعتی‌زن ملی‌پوش تیم والیبال بانک سرمایه معتقد است اگر لیگ ایران از لحاظ سخت‌افزاری‌ هم مانند بخش‌های دیگر به سطح حرفه‌ای برسد، والیبال ایران با پیشرفت بهتری مواجه خواهد شد.


عادل غلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم بانک سرمایه در پایان هفته هفدهم لیگ برتر والیبال گفت: تیم ما از ابتدای مسابقات لیگ روند رو به رشدی داشت و در هر بازی نسبت به بازی قبلی نتیجه بهتری کسب کرد. همین موضوع سبب شد ما در نهایت به جایگاه اصلی خود که صدر جدول بود دست پیدا کنیم. از این جا به بعد هم همه تلاش ما این است که ضمن تداوم روند خوب خود،‌ بتوانیم صدر جدول را حفظ کرده و به عنوان تیم نخست راهی پلی‌آف شویم.

بازیکن ملی‌پوش تیم بانک سرمایه درباره این موضوع که برخی‌ها معتقدند طولانی بودن لیگ به ضرر ملی‌پوشان است،‌ گفت: من با این دیدگاه مخالفم. به اعتقاد من لیگ هرچقدر طولانی‌تر و مهیج‌تر برگزار شودف کیفیت بالاتری خواهد داشت و در نهایت منجر به پیشرفت والیبال می‌شود. مگر غیر از این است که تمام بازیکنان ملی‌پوش والیبال از دل همین لیگ خارج شده‌اند؟

سرعتی‌زن تیم بانک سرمایه ادامه داد: والیبال ایران در دنیا به مرحله جدیدی رسیده است و نسبت به چند سال قبل حرفه‌ای‌تر شده است به همین دلیل اگر بخواهیم فقط به تیم ملی فکر کنیم چندان حرفه‌ای نیست. در واقع بهتر است لیگ هم به خوبی و بر اساس برنامه مدون برگزار شود. خیلی از تیم‌هایی که در والیبال سرمایه گذاری ‌می‌کنند در رشد والیبال ایران موثر هستند. 

به هر حال این اسپانسرها به دنبال دیده شدن بیشتر هستند و طولانی‌تر شدن لیگ به آن‌ها این انگیزه را می‌دهد که در والیبال باقی بمانند. به هر حال نباید فراموش کرد که اگر تیم‌ها مجاب به حضور و حمایت از والیبال نشوند هیچکدام از ملی‌پوشان درآمدی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در چند سال قبل تیم‌های زیادی در لیگ حضور داشتند که ادامه حضورشان منتفی شد یا نسبت به قبل ضعیف شدند، افزود: به نظر من این قبیل اتفاقات حاصل نگاه اشتباه به لیگ والیبال است.باید نگاهمان به لیگ برتر بهتر و قشنگ‌تر باشد.

غلامی خاطر نشان کرد: باید اعتراف کنم که این فصل از مسابقات لیگ ایران یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های والیبال در دنیاست. رقابت‌ها نزدیک است و شاهد برگزاری لیگی پویا و مهیج هستیم. به اعتقاد من اگر والیبال داخلی ایران از لحاظ سخت‌افزاری هم به شرایط ایده‌آل برسد بسیاری از مشکلات حل می‌شود. متاسفانه تعداد سالن‌هایی که از استانداردهای لازم بهره‌مند باشد، انگشت شمار است. یا در بحث باشگاه‌داری به جز یکی دو تیم، چندان حرفه‌ای عمل نمی‌کنیم.

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت:  بدون شک حرفه‌ای شدن لیگ والیبال می‌تواند به پیشرفت والیبال ایران در سطح جهان کمک کند. برگزاری پلی‌آف هم جزوی از همین بخش حرفه‌ای شدن لیگ والیبال است. اطمینان داشته باشید بازیکنان تیم ملی والیبال در چند سال اخیر به واسطه رقابت‌های فشرده لیگ جهانی، قهرمانی جهان ف جام جهانی و ... با شرایط سخت سازگار شده‌اند و قطعا خستگی حاصل از پلی‌آف نمی‌تواند چندان روی روند آن‌ها تاثیرگذار باشد.

غلامی ادامه داد: خوشبختانه پس از پایان مسابقات لیگ زمان کافی در اختیار تیم ملی است تا بتواند به شرایط ایده‌ال برای حضور در انتخابی المپیک برسد و اطمینان داشته باشید تلاش تک تک نفرات تیم ملی رسیدن به المپیک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار