هفته هفدهم لیگ برتر والیبال

پیکان برنده دربی خودروسازان شد/ عبور سخت شاگردان اکبری از سد نارنجی‌پوشان

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید و تیم پیکان موفق شد در دربی خودروسازان به سختی و با نتیجه 3 بر 2 به برتری برسد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفدهمین هفته از مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت 200 شهید والیبالیست، عصر امروز با برگزاری چهار دیدار در تهران، تبریز و گنبد پیگیری شد و به پایان رسید.
در تهران و در خانه والیبال از ساعت 17 دو تیم پیکان و سایپا جدال خودروسازان تهرانی را مقابل هم برگزار کردند که در نهایت این تیم پیکان  بود که موفق شد حریف خود را به سختی با حساب 3 بر 2 از پیش رو بردارد.
تیم سایپا در ست نخست این دیدار در یک نبرد تنگاتنگ موفق شد با حساب 31 بر 29 حریف خود را شکست دهد اما شاگردان شهنازی در ست دوم مغلوب پیکانی شدند که ستاره‌هایی نظیر فرهاد قائمی، امیر غفور، محمد جواد معنوی نژاد و ... را در اختیار داشت. پیکان در ست دوم با نتیجه 25 بر 22 به پیروزی رسید. در ست سوم اما باز هم برتری با سایپا بود. بازیکنان نارنجی‌پوش سایپا از همان ابتدا برتری خود را به حریف دیکته کردند و با اختلاف پوئن بالا از شاگردان اکبری پیش افتادند. هر چند پیکانی‌ها در دقایق پایانی این ست تلاش کردند و اختلاف امتیاز ایجاد شده را کاهش دادند.
سایپا در ست سوم  این دیدار موفق شد حریف خود را با نتیجه 25 بر 20 شکست دهد. ست چهارم در حالی آغاز شد که پیکانی‌ها برای جبران ست باخته و سایپا برای پیروزی راهی میدان شدند. روحیه بالای شاگردان شهنازی که حاصل از پیروزی در ست سوم این دیدار بود، سبب شد برتری در ابتدای این ست با نارنجی‌پوشان باشد. اما پیکانی‌ها توانستند نتیجه‌ای که 7 بر 4 به سود سایپا بود ، 7 بر 7 به تساوی بکشانند. در ادامه باز هم بازی به سود سایپا ادامه پیدا کرد. اما پیکانی‌ها در اواخر این ست توانستند با اتکا بر کار سرعتی بازیکنان خود 20 بر 18 پیش بیفتند و در نهایت با حساب 25 بر 23 برنده این ست شده و نتیجه این دیدار به ست پنجم کشیده شود.
نخستین پوئن در ست پنجم را تیم پیکان روی آبشار امیر غفور از آن خود کرد. با این حال در ادامه و در حالی که هر دو تیم یک به یک امیتاز می‌گرفتند، سایپا روی اشتباهات حریف سه امتیاز از پیکان پیش افتاد. پیمان اکبری در این لحظه وقت استراحت فنی تقاضا کرد و با گوشزد کردن نکات لازم به شاگردانش سبب شد این تیم به بازی بازگشته و بار دیگر همه چیز به تساوی کشیده شود. باز هم برتری به سایپایی‌ها رسید و دو تیم در امتیاز 8 بر 6 جای خود را در زمین عوض کردند. پیمان اکبری در ادامه دست به تعویض زد و غلامی را جانشین نیکولوف کرد. در ادامه شاگردان شهنازی توانستند برتری خود را ادامه دهند و با حساب 11 بر 8 پیش بیفتند. کسب امتیاز یازدهم برای سایپایی‌ها کادر فنی پیکان را مجاب کرد تا بار دیگر تقاضای وقت استراحت کنند. بازی با برتری سایپایی‌ها در جریان بود تا در نتیجه 13 بر 11 این بار شهنازی تقاضای وقت استراحت کرد. کار بار دیگر به تساوی کشیده شد و در نهایت این ست با نتیجه 17 بر 15 به سود پیکان به پایان رسید تا شاگردان اکبری در مجموع با حساب 3 بر 2 و به سختی از سد  سایپا عبور کند.
در تبریز تیم شهرداری این شهر پذیرای کاله بود. کاله‌ای‌ها که هفته گذشته در دیداری یک طرفه با حساب 3 بر صفر مغلوب پیکان شده بودند، برای کسب پیروزی راهی تبریز شدند. این دیدار که تا پنج ست ادامه پیدا کرد در نهایت با برتری شاگردان بهروز عطایی در تیم کاله  به پایان رسید تا این تیم به یک پیروزی شیرین خارج از خانه دست پیدا کند. کاله‌ای‌ها با کسب دو امتیاز این مسابقه 26 امتیازی شدند. کاله در ست‌های دوم، سوم و پنجم حریف خود را شکست داد و در ست‌های اول و چهارم مغلوب شاگردان عادل بناکار در شهرداری تبریز شد.
در دیگر دیدار این هفته که از ساعت 17 آغاز شده بود، تیم بازرگانی جواهری گنبد در سالن المپیک این شهر پذیرای تیم آرمان ورزشی اردکان بود. آرمانی که در این دیدار موفق شد میزبان خود را با حساب 3 بر صفر شکست داده و 21 امتیازی شود. تیم والیبال آرمان اردکان در سه ست پیاپی با نتایج 25 بر 22 ، 25 بر 18 و 25 بر 15 مقابل گنبد به برتری رسید.
پیش از برگزاری این سه دیدار تیم‌های بانک سرمایه و متین صالحین ورامین در خانه والیبال با هم دیدار کرده بودند که در پایان تیم بانک سرمایه با حساب 3 بر صفر برنده این دیدار شد و به صدر جدول راه پیدا کرد.در دیگر دیدارهای این هفته هم شنبه گذشته شهرداری ارومیه با  نتیجه 3 بریک از سد آلومینیوم المهدی گذشته بود و تیم ثامن الحجج هم شب گذشته گوهر کویر زاهدان را از پیش رو برداشت.
**نتایج کامل هفته هفدهم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:
شهرداری ارومیه 3 – آلومینیوم المهدی هرمزگان یک
گوهر کویر زاهدان صفر – ثامن الحجج خراسان 3
بانک سرمایه 3 – متین صالحین ورامین صفر
پیکان تهران 3 – سایپا 2
شهرداری تبریز 2 – کاله آمل 3
بازرگانی جواهری گنبد صفر – آرمان ورزشی اردکان 3


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار