سنندج؛

لزوم تدوین برنامه‌ای برای اقتصادی کردن کشاورزی در کردستان

استاندار کردستان بر تدوین برنامه ای در راستای اقتصادی کردن کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: در چارچوب این برنامه باید به بخش های باغبانی و دام و طیور بیشتر توجه شود.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  سنندج،عبدالمحمد زاهدی شامگاه دوشنبه (۲۸ دی) در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: با بیان اینکه در توسعه کشاورزی استان تمامی مدیران استان سهیم هستنداز آنجا که ظرفیت های لازم در بخش کشاورزی استان وجود دارد تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید برای توسعه این بخش تلاش کنند.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر درآمد استان در بخش کشاورزی قابل توجه نیست بنابراین باید یکی از اهداف و برنامه های خود را اقتصادی کردن این بخش تعیین کنیم.
 
وی ادامه داد: تدوین برنامه ای در راستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی با درنظر گرفتن نحوه و نوع کشت، نحوه آبیاری و بازاریابی و سایر خدمات مورد نیاز از ضروریات است.
 
 
وی عنوان کرد: دعواها و اختلاف نظرهایی که سال‌هاست در خصوص آب و زمین‌های کشاورزی میان شرکت آب منطقه ای و سازمان جهادکشاورزی در استان وجود دارد را می توان با انجام بحث های کارشناسی به نتیجه رساند.
 
وی با اشاره به اینکه چالش عمده استان در بخش کشاورزی مربوط به آب است، اظهارداشت:  در بحث اقتصادی کردن بخش کشاورزی باید روش‌ها و شیوه هایی به اجرا درآیند که آب کمتری در استان مصرف شود.
 
وی عنوان کرد: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها دولت تصمیم دارد توجه جدی به مباحث زیربنایی در کشور کند و این مسئله برای استان هایی هم چون کردستان بی شک موجبات توسعه را فراهم می کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.