قزوین ؛

کانون های گرد و غبار استان شناسایی می شود

سرپرست محیط زیست استان قزوین گفت : در حوزه محیط زیست انسانی، شناسایی کانون های گردو غبار و ریزگردها در استان آغاز شده و امیدواریم تا نیمه اول سال آینده این کار پایان یابد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛شمسی پور در خصوص احیاء تالابها نیز گفت: در استان پنج تالاب مهم شامل: اوان، دشت الله آباد، تصفیه خانه قزوین، دریابک، دریاچه سد سفید رود وجود دارد که احیاء آنها در دستور کار قرار گرفته که در این راستا پاکسازی کف دریاچه اوان، تامین آب از چشمه های اطراف اوان، پاکسازی ورودی گل به دریاچه با همکاری منابع طبیعی استان اجرا شده است و ادامه دارد.

شمسی پور ادامه داد: طرج اجرای مدیریت مناطق حفاظت شده از جمله باشگل با هدف بهره برداری پایدار و گردشگری پایدار و احداث پایشگاه در این منطقه در دستور کار است که در این زمینه برای آشنا کردن مردم در بهره برداری اصولی از مناطق حفاظت شده دوره های آموزشی با کمک تشکل های مردمی و جوامع محلی در اولویت برنامه ها قرار دارد.

سرپرست محیط زیست استان قزوین اظهارداشت: یکی از کارهای امسال ما اجرای طرح «اکو پارک صنعتی» در یکی از شهرک های صنعتی استان است که در این طرح از پسماندهای صنعتی برای خوراک ومواد اولیه سایر واحدها استفاده خواهیم کرد تا ضمن تامین سلامت محیط زیست هزینه های دفع مواد هم کاهش یافته و مسیر سالم سازی منطقه صنعتی هموار شود.

وی گفت: شهر صنعتی البرز قزوین به عنوان پایلوت برای اجرای طرح اکوپارک صنعتی در استان انتخاب شده که از نظر اقتصادی و زیست محیطی بسیار مهم و ارزشمند است.

شمسی پور بیان کرد: ایجاد شهرک تخصصی بازیافت لجن های صنعتی از دیگر برنامه هایی است که در حال مطالعه آن هستیم که این کار در منطقه فتح آباد بویین زهرا که ۱۶ واحد تولید تصفیه دوم در آن مستقر هستند عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: الحاق پارک صنعتی لیا به شهرک صنعتی لیا از دیگر برنامه های محیط زیست استان است که با این کار وضعیت زباله های این محدوده نیز به نحو مطلوبی ساماندهی خواهد شد.


شمسی پور در ادامه در مورد سرشماری وحوش منطقه هم اظهارداشت: با پایان یافتن مرحله اول سرشماری وحوش استان خوشبختانه مشخص شد تعداد وحوش ۲۶ درصد افزایش داشته که این کار با کنترل بیماری های طاعون نشخوارکنندگان که در استانهای همجوار دیده شده بود و مراقبت اصولی محقق شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه وحوش استان قزوین در شرایط خوبی قرار دارند و کار سرشماری پرندگان کنار آبزی هم در استان آغاز شده و در حال انجام است.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.