قزوین ؛

مصرف آب در بخش کشاورزی باید ۵۰ درصد کاهش یابد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: به منظور جلوگیری از بروز خسارات جبران‌ناپذیر در بخش کشاورزی باید مصرف آب در این بخش ۵۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حمید قزوینی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از بروز خسارات جبران‌ناپذیر در بخش کشاورزی باید مصرف آب در این بخش 50 درصد کاهش یابد.

وی بیان کرد: برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی سبب فرونشست دشت قزوین شده که هرچه سریعتر باید اقدامات لازم در زمینه جلوگیری از این امر و بروز خسارات جبران‌ناپذیر در بخش کشاورزی انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: براساس آمارهای بدست آمده طی پنجاه سال گذشته بیش از 10 میلیارد مترمکعب از منابع آب‌های زیرزمینی برداشت شده است.

قزوینی با اشاره به اینکه کشاورزان باید تعامل و مشارکت لازم را در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب داشته باشند، عنوان کرد: کشاورزان با تجهیز مزارع و باغات به سیستم‌های نوین آبیاری و نصب کنتورهای هوشمند می‌توانند در بهینه‌سازی مصرف آب تعامل و مشارکت مطلوبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند و سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات سه عامل مهم و اساسی در کاهش مصرف آب بخش کشاورزی بوده که باید مورد توجه مدیران مربوط قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: در زمینه برخورد با متخلفان حوزه حفر چاه‌های غیرمجاز نیز اقدامات مطلوبی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوط انجام شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: مصرف ، آب ، بخش ، کشاورزی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.