قزوین ؛

متکدیان تا اجلاس سراسری نماز از سطح شهر قزوین جمع‌آوری شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: در اجلاس سراسری نماز مهمانان زیادی از سراسر کشور وارد قزوین می‌شوند، با توجه به تجمع متکدیان در وروودی و خروجی قزوین و عوارضی‌ها باید متکدیان جمع آوری شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ ایوب رحیمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین  تصریح کرد: متکدیان در عوارضی قزوین اغلب مزاحم ماشین‌ها می‌شوند و برخی اوقات شاهد سرقت در این منطقه هستیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت برگزاری اجلاس نماز در قزوین مسئولان باید تا آن زمان شهر را از متکدیان پاکسازی کنند تا در عوارضی برای مهمانان مشکل ایجاد نکنند که لازمه این امر هماهنگی دستگاههای اجرایی و جمع اوری متکدیان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به تعداد کم متکدیان در قزوین، دستگاه‌های اجرایی قزوین با همکاری مشترک ظرف یک هفته آینده می‌توانند متکدیان را جمع‌آوری کنند چرا که در حال حاضر قزوین حدود 50 متکدی دارد.

وی ادامه داد: پدیده تکدی‌گری یکی از اتفاقات زجرآوری است که گریبانگیر شهر قزوین شده است؛ گاهی اوقات شاهد حضور متکدیان در کوچه‌ها و درب منازل شهروندان هستیم که این امر آسایش مردم را سلب کرده و در پی آن شاهد اتفاقات ناگوار دیگر هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: وجود متکدیان در سطح شهر چهره زشتی ایجاد کرده است که متکدیان تا پاسی از شب، با حالت زشت و زننده جلوی مردم را می‌گیرند، گاهی اوقات این افراد نیازمند نیستند و به‌صورت سازمان‌یافته فعالیت می‌کنند و برخی دیگر نیز از طریق تکدی‌گری سوءاستفاده می‌کنند که جرم تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما به‌عنوان کارمندان دولت برخورد قانونی و انسانی با این مسئله است و از همین امروز باید همت کنیم و جمع‌آوری متکدیان را آغاز کنیم، نیروی انتظامی،‌ قضات، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها باید باهم همکاری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تأکید کرد: وجود ۵۰ متکدی در شهر قزوین تعدادی نیست که به زمان زیادی نیاز داشته باشد در این میان تعدادی خانم و عده‌ای معتاد هستند که بر اساس آیین نامه شورای اداری باید با آن‌ها برخورد شود، عده‌ای می گویند که قوانین موجود دارای محدودیت است درحالی‌که دولت و مجلس قوانین را با کارشناسی نوشتند.

وی ادامه داد: خانم‌های متکدی یا متحاجر حدود 11 نفر هستند که این افراد می‌توانستند اثرگذار باشند و در نقش مادر یا همسر در جامعه حضورداشته باشند اما هم‌اکنون به دلایل مختلف به درجات پایین انسانیت نزول پیداکردند باید مشکلات آن‌ها بررسی و رسیدگی شود.

رحیمی یادآور شد: شهرداری می‌گوید برای نگهدای متکدیان نیاز به دستور قضایی داریم درحالی‌که ما باید نوع نگاه به متکدیان را عوض کنیم، متکدیان از دید دیگر در جایگاه پدر،‌ مادر و فرزند هستند که قانون‌گذار باید این موارد را مدنظر قرار دهد.

وی گفت: هنگام جمع‌آوری متکدیان قاضی حق دارد که بداند موضوع چیست،‌ وقتی انسانی را دستگیر می‌کنیم با آبروی او بازی می‌کنیم بنابراین با توجه به حساسیت‌ها باید با دقت بررسی شود اگر فرد با آبرو باشد و مشخص شود اشتباه دستگیرشده است معضل جدید ایجاد می‌شود این در حالی است که اگر همه دستگاه‌ها وظایف را به خوبی انجام دهند و از امکانات موجود به نحو احسن بهره‌برداری کنند مشکلات حل شود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: متکدیان ، اجلاس ، نماز ، ورودی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.