تقویم روزانه فوتبال؛

از گل ارزشمند نکونام به کاسیاس تا باخت ایران در بی ارزش ترین جام بین‌المللی

تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 29 دی اختصاص دارد.

از گل ارزشمند نکونام به کاسیاس تا باخت ایران در بی ارزش ترین جام بین‌المللیبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 29 دی (19 ژانویه) می پردازیم.
 
2 پیروزی ایران برابر امارات در 2 جام ملت ها
 
29 دی 1389، تیم ملی ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2011، تیم ملی امارات را با نتیجه سه بر صفر شکست داد و با 3 پیروزی پیاپی به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کرد، آرش افشین، محمد نوری و ولید عباس( گل به خودی) سه گل شاگردان قطبی را به ثمر رساندند این دیدار در دوحه برگزار شد.
 
دقیقا چهار سال بعد یعنی در 29 دی 1393، تیم ملی کشورمان دوباره در آخرین دیدار از مرحله گروه جام ملت های آسیا 2015 برابر امارات قرار گرفت و این بار هم، تیم ما، امارات را شکست داد، تک گل شاگردان کی روش را، رضا قوچان نژاد به ثمر رساند.
تیم ما هر سه مسابقه خود را پیروز شد و به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کرد، این دیدار در بریزبن استرالیا برگزار شد.
 
گل نکونام به کاسیاس

 
29 دی 1387،‌تیم اوساسونا با نتیجه سه بر یک از رئال‌مادرید شکست خورد، تک گل اوساسونا را جواد نکونام با ضربه سر وارد دروازه کاسیاس کرد، مسعود شجاعی نیز در این بازی به میدان رفت و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت.
 
شکست ملوان برابر ترکیه در بی ارزش ترین جام بین المللی
 
19 ژانویه 1974،تیم ملوان در آخرین دیدار از جام اکو که بین سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان برگزار می شد، از تیم ملی ترکیه شکست خورد، تیم ملوان به جای تیم ملی کشورمان در این جام که در پاکستان برگزار شد، شرکت کرد و یک پیروزی برابر پاکستان و یک شکست برابر ترکیه حاضر کار این تیم بود.
 
جام اکو در مجموع 6 بار برگزار شد که این جام 1974 پنجمین دوره آن بود، در شش دوره برگزاری آن سه بار ایران و سه بار ه ترکیه، اول شدند، در پنج دوره اول فقط سه تیم ایران، پاکستان و ترکیه شرکت کردند ولی در دوره آخر که در سال 1993در تهران برگزار شد، همه کشورهای عضو سازمان اکو( به جز ترکیه، افغانستان و ازبکستان) در آن شرکت کردند که ایران قهرمان شد.
 
در سال 2012 جام اکو، بی ارزش ترین جام در حوزه بازی‌های بین‌المللی از سوی fifia تعیین شد.
 
اخراج زیکو از المپیاکوس
 
19 ژانویه 2010، المپیاکوس یونان، 8 ماه پس از اینکه با زیکو به عنوان سرمربی قرارداد 2 ساله بست، او را اخراج کرد، اسطوره فوتبال برزیل در اولین تجربه مربیگری خود،هدایت تیم کاشیما، آنتلرز در سال 1999 آغاز کرد اما اعتبار خود را به عنوان سرمربی  در تیم ملی ژاپن به دست آورد که از سال 2002 تا 2006 هدایت سامورایی‌ها را بر عهده داشت، او پس از هدایت فنرباغچه را تا سال 2008 بر عهده گرفت و سپس به بنیاد کار و بعد به زلکامسکو رفت، او سپس هدایت المپیاکوس را بر عهده گرفت ولی در این تیم موفق نبود و 8 ماه بعد اخراج شد.
 
زیکو بعد از المپیاکوس، هدایت تیم ملی عراق و بعد الغرافه قطر را بر عهده گرفت و اکنون سرمربی تیم تازه تاسیس گوا در هندوستان است تیمی که یک سال و نیم پیش تاسیس شده است.
 
تولد اسطوره میلان
 
19 ژانویه 1960، مائورو تاسوتی، مدافع پیشین تیم میلان در شهر رم متولد شد، او فوتبال خود را در سال 1978 از لاتزیو شروع کردو دو سال بعد به میلان آمدن و 17 سال و تا پایان دوزان بازی‌اش در این تیم ماند.
 
او در میلان به افتخارات زیادی دست یافت و حتی بعد از قهرمانی میلان در جام باشگاه های اروپا در سال 1994در غیاب فرانکو بارزی، جام قهرمانی را به عنوان کاپیتان بالای سر برد.
 
البته تاسوتی سابقه زیادی در تیم ملی ایتالیا ندارد و فقط 7 بازی ملی انجام داده است.
 
تاسوتی از سال 2001 به صورت پیوسته در میلان،کمک مربی بوده است وبا اینکه سرمربیان مختلفی روی نیمکت میلان نشسته‌اند، تاسوتی همواره یکی از اعضای کادر فنی میلان است.
 
تولد شاهزاده تورین
 
کلودیو مارکیزیو، هافبک تیم یوونتوس متولد 19 ژانویه 1986 است و امروز تولد 30 سالگی خود را جشن می گیرد، مارکیزیو از سال 1993 و زمانی که هفت ساله بود به باشگاه یوونتوس آمد و 23 سال است که در این باشگاه حضور دارد.
 
وی از سال 2006 به تیم اصلی یوونتوس راه یافت و به جز یک فصل که به طور قرضی در امپولی بازی کرد، همواره در یوونتوس حضور داشته است.

مارکیزیو به وی لقب شاهزاده کوچک را داده‌اند، تاکنون 326 بازی برای یوونتوس انجام داده است و 35 گل به ثمر رسانده است.
 
مارکیزیو از سال 2009 عضو تیم ملی ایتالیاست و در 54 بازی ملی، پنج گل به ثمر رسانده است. 

از گل ارزشمند نکونام به کاسیاس تا باخت ایران در بی ارزش ترین جام بین‌المللی
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار