تقویم روزانه فوتبال

سرمربی منچستر یونایتد بازنشسته شد

تقویم امروز فوتبال به اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۲۴ دی اختصاص دارد.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، در تقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۲۴ دی ۱۴(ژانویه) میپردازیم.
 
۲۴ دی ۸۷، تیم ملی ایران در نخستین گام از مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا، با شش گل سنگاپور را در هم کوبید. شاگردان دایی توانستند در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی این نتیجه را کسب کنند.
 
۱۴ ژانویه ۱۹۶۹، سر مت بازبی، سرمربی منچستر یونایتد ،اعلام کرد که در پایان فصل پس از ۲۳ سال هدایت یونایتد ،بازنشسته خواهد شد. بازبی در دوران فوتبال خود هیچگاه در یونایتد بازی نکرد و ۸ فصل در منچستر سیتی و ۴ فصل در لیورپول بازی کرده بود. ولی در ۱۹ فوریه ۱۹۴۵، هدایت تیم منچستر یونایتد به او سپرده شد. بازبی چهال فصل پیاپی منچستر یونایتد را به مقام دوم لیگ رساند. اما بالاخره وی در سال ۱۹۵۲، موفق شد شیاطین سرخ را قهرمان لیگ کند.

بازبی در جریان تراژدی منچستر یونایتد که هواپیمای این تیم در مونیخ سقوط کرد، سرمربی بود و خود وی نیز در هواپیما بود و صدمه دید. در آن اتفاق تلخ، ۱۰ نفر از جمله هفت بازیکن منچستر کشته شدند. این اتفاق در ۶ فوریه ۱۹۵۸ و در حالی که اعضای تیم منچستر بعد از بازی با ستاره سرخ بلگراد در راه برگشت به منچستر بودند ، به علت شرایط بد جوی سقوط کرد.

بازبی بعد از دو ماه توانست بهبودی خود را به دست آورد و دوباره منچستر یونایتد را سر پا کرد.

در مجموع بازبی با منچستر پنج بار قهرمان لیگ، دو بار قهرمان جام حذفی و یک بار قهرمان اروپا شد.

بازبی البته در سال ۱۹۷۰ نیز در میانه فصل هدایت یونایتد را بر عهده گرفت و در پایان آن فصل دوباره بازنشسته شد.
 
۱۴ ژانویه ۱۹۸۲، ویکتور والدز متولد شد. والدز از سال ۱۹۹۲، به تیم جوانان بارسلونا آمد و در این باشگاه پرورش یافت. او ده سال بعد و بعد از بازی در تیمهای سوم و دوم بارسلونا به تیم اصلی رسید. وی ۱۲ سال در این تیم ماند و بیش از ۵۰۰ مسابقه را با پیراهن بارسلونا انجام داد. او ۲۱ جام را در این تیم به دست آورد از جمله شش قهرمانی لالیگا و سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا.  
او در ژانویه ۲۰۱۵ بعد از اتمام قراردادش از بارسلونا جدا شد و به منچستر یونایتد پیوست. اما او در طول این یک سال ، فقط دو بازی را برای منچستر به میدان رفته است و مورد بی مهری فن خال قرار گرفته است. والدز ۲۰ بازی ملی نیز برای اسپانیا انجام داده است و قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ و جام ملتهای اروپا ۲۰۱۲، مهمترین افتخارات او به حساب می آید.
 
۱۴ ژانویه ۱۹۸۶، یوهان کابایه، هافبک تیم ملی فرانسه به دنیا آمد. کابایه فوتبال خود را از لیل آغاز کرد و پس از ۱۳ سال حضور در این باشگاه به انگلیس و تیم نیوکاسل پیوست.او سه سال در نیوکاسل بود و سپس به پاری سن ژرمن پیوست. بعد از یک سال حضور در این باشگاه ، کابایه به کریستال پالاس رفت و اکنون در این تیم بازی میکند. کابایه اولین بار در سال ۲۰۱۰ توسط لوران بلان به تیم ملی فرانسه دعوت شد و اولین بازی ملی وی در یک دیدار دوستانه برابر نروژ به میدان رفت. او ۴۴ بازی ملی انجام داده است و چهار گل به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار