تقویم روزانه فوتبال؛

ستاره منچستر یونایتد یک تماشاگر را کتک زد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 5 بهمن اختصاص دارد.

ستاره منچستر یونایتد یک تماشاگر را کتک زدبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبالی به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال درتاریخ 5 بهمن (25ژانویه) می‌پردازیم.

رد شکایت ایران توسط  AFC
5 بهمن 1393، کنفدراسیون فوتبال آسیا، شکایت ایران در مورد دوپینگ عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق را رد کرد.

بعد از حذف تیم ملی ایران از جام ملت‌های آسیا با باخت برابر عراق ایرانی‌ها مدعی شدند که عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق زمانی که در باشگاه‌های ایران بازی می‌کرد، در یک مسابقه دوپینگ کرده بود و او را باید از حضور در این مسابقات محروم می‌کردند. به همین دلیل با طرح شکایت به AFC خواستار تغییر نتیجه بازی با عراق به سود ایران بودند. کاروان تیم ملی به همین دلیل بعد از حذف از جام ملت‌های آسیا چند روز در استرالیا ماند تا شاید نتیجه عوض شد اما AFC با رد شکایت ایران عراق را در جام ملت‌های آسیا نگه داشت و کاروان تیم ملی به ایران بازگشتند.

لگد کانتونا به تماشاگر فوتبال

25 ژانویه 1995 منچستر یونایتد، میزبان تیم کریستال پلاس بود که این مسابقه به جنجال کشیده شد.

اریک کانتونا ستاره پر حاشیه منچستر در دقیقه 48 مسابقه و زمانی که بازی با نتیجه صفر- صفر دنبال می شد روی یکی از بازیکنان کریستال پلاس خطای خشنی کرد و او را بدون توپ سرنگون کرد. همین صحنه باعث شد تا بازی به جنجال کشیده شود و بازیکنان کریستال پلاس به او اعتراض کنند. داور مسابقه به کانتونا کارت قرمز نشان داد و زمانی که کانتونا درحال خروج از زمین بازی بود یکی از تماشاگران کریستال پلاس به  او فحاشی کرد اتفاقی که باعث شد کانتونا از کوره در برودو به سمت وی حمله کرد و از روی تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین پرید و با یک ضربه تکواندویی با پا به او ضربه زد.


بعد از مسابقه کانتونا به 120 ساعت کار در خدمات اجتماعی و پرداخت 10 هزار پوند محکوم شد. همچنین متیو سیمونز همان تماشاگری که به کانتونا فحاشی کرد و از وی کتک خورد 24 ساعت به زندان افتاد و به پرداخت 500 پوند جریمه محکوم شد و یک سال نیز از حضور در ورزشگاههای انگلیس و ولز محروم شد.


حرکت غیر ورزشی اریک کانتونا+فیلم


اولین بازی ویدیچ در منچستر

25 ژانویه 2006، نمانیا ویدیچ اولین بازی خود را برای منچستر یونایتد در برابر بلکبرن انجام داد.
این مدافع صربستانی که فوتبال حرفه‌ای خود را از سال 2000و در تیم ستاره سرخ بلگراد آغاز کرد.درسال 2004 نیز مورد توجه منچستر یوتایتد قرار گرفته بود. اما به اسپارتاک مسکو رفت و گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ لیگ روسیه شد.اما سرانجام درژانویه 2006 با مبلغ 7 میلیون پوند به منچستر یونایتد آمد و در اولین مسابقه خود برای یونایتد در دقیقه87 به میدان آمد و برابر بلکبرن قرار گرفت.

او در مجموع 300 بار پیراهن منچستر یونایتد را درمسابقات به تن کرد و کاپیتاناین تیم هم شد. اما درسال 2014 یونایتد را ترک کرد و به اینتر میلان پیوست.

زاد روز پلنگ سیاه

25 ژانویه 1942 اوزه بیو ستاره پیشین تیم ملی پرتغال و مرد سال اروپا در سال 1965 در موزامبیک متولد شد.

اوزه بیو فوتبال خود را از سال 1957 آغاز کرد و سه سال بعد به بنفیکا رفت او در مجموع 473 گل در 440 مسابقه برای بنفیکا به ثمر رساند و افتخارات زیادی در این باشگاه به دست آورد. از جمله 5 قهرمانی جام حذفی، 11 قهرمانی لیگ پرتغال و یک قهرمانی اروپا، او در فصل 1964-65، 48 گل به ثمر رساند و بازیکن سال اروپا شد.

اوزه بیو بنفیکا را در سال 1975 ترک کرد و بعد از آن تا زمان بازنشستگی‌اش در سال 1980 در چندین باشگاه آمریکایی، مکزیکی و پرتغالی بازی کرد. پلنگ سیاه 5 ژانویه 2014 در گذشت.

تولد ژاوی هرناندس

25 ژانویه 1980 ژاوی هرناندس در کاتالونیا متولد شد.

ژاوی که فوتبال خود را از تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد در سال 1998 به تیم اصلی آمد او همراه با بارسلونا 8 بار قهرمان لالیگا، 4 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، سه بار قهرمان جام حذفی اسپانیا، 5 بار قهرمان سوپر کاپ اسپانیا، 2 بار قهرمان سوپر کاپ اروپا، 2 بار قهرمان  جام باشگاه‌های جهان شد. همچنین در تیم ملی اسپانیا یک بار قهرمان جام جهانی و 2 بار قهرمان جام ملتها‌ی اروپا شد.

ژاوی در مجموع 28 جام قهرمانی به دست آورد که بیشتر از هر اسپانیایی دیگر در تاریخ است. رکورد قبلی در اختیار فرانسیسکو گنتو، ستاره رئال مادرید بود که 22 جام به دست آورده بود.

ژاوی در سال 2015 و زمانی که 833 مسابقه را برای بارسلونا انجام داده بود و 90 گل زده بود بارسا را ترک کرد و به السد قطر پیوست.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، فوتبال ، ژاوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
لطفا عکس هم از اونا بزارید بهتر اونایی که احیانا نمی شناسن از قیافه بشناسن ممنون
آخرین اخبار