تقویم روزانه فوتبال

سنگین ترین شکست بارسلونا، باتا را رکورددار کرد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 19 بهمن(8 فوریه) اختصاص دارد.

سنگین ترین شکست بارسلونا، باتا را رکورددار کردبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبالی به مهمترین اتفاقاتی که در دنیای فوتبال در چنین روزی رخ داده است، می پردازیم.
 
رکوردشکنی استقلال در جام حذفی
 
19 بهمن 1388، استقلال در مرحله یک شانزدهم جام حذفی با 13 گل تیم ذرت کاران دشت مغان را در ورزشگاه آزادی شکست داد، تیم ذرت کاران که اولین سفر رسمی خارج از استان خود را تجربه می کرد چندین بار  تا آستانه گلزنی پیش رفت اما نتوانستند گلی به ثمر برسانند و 13 بار دروازه شان باز شد.
 
استقلال با این پیروزی رکورد بیشتری گل زده شان را در جام حذفی شکستند، قبل از  این مسابقه،، بهترین پیروزی استقلال در جام حذفی به سال 1383 باز می گشت که در آزادی با 9 گل تیم فرمانداری مریوان را شکست داده بودند.
 
سیدمهدی سیدصالحی(5)، آرش برهانی3، سیاوش اکبرپور2، هادی شکوری، رینالدو و میلاد نوری گلزنان استقلال بودند.
 
ورود کی روش به ایران
 
19 بهمن 1389، کارلوس کی روش برای مذاکره برای قبول هدایت تیم ملی ایران، وارد کشورمان شد، او در اولین روز حضورش در ایران از امکانات فوتبال ایران بازدید کرد او حتی از تمرین تیم زیر 13 ساله های ایران نیز دیدن کرد و از تمرین آنها در چمن مصنوعی ایراد گرفت.
 
او درباره حضورش در تهران به خبرنگاران گفت: شهر زیبایی دارید ولی من نیامدم طبیعت و کوهستان اینجا را تماشا کنم بلکه آمدم با امکانات فوتبال شما آشنا شوم.
 
رکوردشکنی یک مهاجم در باخت 12 گله بارسا
 
8 فوریه 1931، مهاجم اتلتیکوبیلبائو، آگوستین ساتو آرانا ملقب به باتا، هفت گل از 12 گل تیمش را مقابل بارسلونا به ثمر رساند و یک رکورد را در لالیگا به ثبت رساند.باتا که آن زمان 22 ساله بود و در سال قبل به تیم اتلتیکو بیلبائو پیوسته بود، در فصل اول حضورش در این تیم فقط هفت بار به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند اما در فصل دوم، عملکرد فوق العاده ای را در این تیم داشت و27 گل در 17 مسابقه ای که به میدان رفت برای تیمش به ثمر رساند.
 
باتا، هفت گل از این 27 گل را در یک مسابقه در برابر بارسلونا به ثمر رساند این مسابقه که در 8 فوریه 1931 برگزار شد، تیم اتلتیکو بیلبائو با نتیجه 12 بر یک بارسلونا را در هم کوبید، باتا با هفت گلی که در این مسابقه به ثمر رساند، رکورد بیشترین گل زده یک بازیکن در لالیگا را به ثبت رساند، البته 21 سال بعد، در فوریه 1952 یک بازیکن از بارسلونا به تام لادیسلائو کوبالا، توانست رکورد او را تکرار کند.
 
اتلتیکو بیلبائو که مدافع عنوان قهرمانی در لالیگا بود توانست در این فصل نیز با درخشش باتا، قهرمانی خود را در لالیگا تکرار کند.
 
باتا هفت فصل در اتلتیکو بیلبائو بازی کرد و در این هفت فصل، 4 عنوان قهرمانی لالیگا و 2 بار قهرمانی جام حذفی را بدست آورد او 108 گل در 118 مسابقه برای این تیم به ثمر رساند، او تا سال 1936 در اتلتیکو بیلبائو بازی کرد و در این سال، فوتبال به علت جنگهای داخلی در اسپانیا، تعلیق شد و پس از شروع مجدد فوتبال در این کشور در سال 1939، باتا به تیم باراکالدو رفت و تا سال 1943 که بازنشسته شد در آن تیم ماند.
 
خیخون، رکورددار پیروز نشدن
 
8 فوریه 1998، اسپورتینگ خیخون، پس از 24 مسابقه بدون برد، بالاخره توانست، یک پیروزی را به دست آورد و رکورد پیروز نشدن این تیم در عدد 24 بازی ماند.
 
در فصل 1997،1998 لالیگا، تیم اسپورتینگ خیخون،در شش مسابقه اول خود، شکست خورد و اولین امتیاز را در هفته هفتم با یک تساوی به دست آورد، آنها دوباره در پنج هفته بعدی نیز شکست خوردند،‌این تیم تا هفته 24 لالیگا، 20 مسابقه را باخته بود و چهار مساوی به دست آورده بود و با چهار امتیاز در انتهای جدول قرار داشت.
 
اما بالاخره در 8 فوریه، آنها توانستند، راسینگ سانتاندر را در هفته 25 شکست دهند و به رکورد نبردن خود پایان دهند البته این تیم تا پایان لالیگا در آن فصل فقط یک پیروزی دیگر به دست آورد و در انتهای جدول قرار گرفت و به دسته پایین تر سقوط کرد، آنها در فصل 2008،2009 دوباره به لالیگا صعود کردند.
 
تولد استویچکف
 
8 فوریه 1966، هریستو استویچکف، مرد سال جهان در سالهای 1992 و1994 متولد شد.
 
این مهاجم بلغارستانی، فوتبال حرفه ای خود را از سال 1982درتیم هبروس کشورش آغاز کرد و سپس به زسکاصوفیه پیوست،‌اودر فصل 90، 1989، 38 گل در تیم زسکاصوفیه به ثمر رساند و برترین گلزن اروپا لقب گرفت.
 
استویچکف سپس در سال 1990 به بارسلونا پیوست و خیلی زود به بازیکن مورد علاقه هواداران بارسلونا تبدیل شد او در بارسلونا پنج بار قهرمانی لالیگا را به دست آورد و در سال 1992، همراه با این تیم قهرمان اروپا شد.
 
او در جام جهانی 1994، همراه با تیم ملی بلغارستان چهارم شد و با شش گل، به همراه سالنکو از روسیه آقای گل مسابقات شد، وی در همان سال جایزه توپ طلای اروپا را به دست آورد، او در سال 1995 بارسلونا را ترک کرد و به پارما رفت اما در سال بعد دوباره به بارسلونا بازگشت، استویچکف در سال 1998 دوباره از بارسا جدا شد و به زسکاصوفیه بازگشت، وی پس از چند سال بازی در تیم های دیگر، در سال 2003در لیگ آمریکا از فوتبال خداحافظی کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار