تقویم روزانه فوتبال

بهترین بازیکن جهان دستگیر شد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۷ اردیبهشت ( ۲۶ آوریل) اختصاص دارد.

بهترین بازیکن جهان دستگیر شدبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان   ، در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است را مرور می کنیم.

*تساوی ایران و بلغارستان

۷ اردیبهشت ۱۳۵۷، تیم ملی ایران در یک دیدار دوستانه در تهران به مصاف تیم ملی بلغارستان رفت که با این تیم به نتیجه یک بر یک دست یافت.
تیم ما که آن زمان خود را برای حضور در جام جهانی ۱۹۷۸، آماده می کرد ، سه تیم اروپایی یوگوسلاوی ، ولز و بلغارستان را برای برگزاری بازی دوستانه به تهران دعوت کرده بود که با یوگوسلاوی و بلغارستان مساوی کرد و از ولز شکست خورد.

* مارادونا دستگیر شد

۲۶ آوریل ۱۹۹۱، مارادونا به علت به همراه داشتن کوکائین دستگیر شد.
اتفاقی که یکی از عوامل مهم نزول دیگو مارادونا بود. کسی که به تازگی ۱۵ ماه از حضور در فوتبال ایتالیا محروم شده بود.
وی از سال ۱۹۸۴ که به تیم ناپولی رفت دوران بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و دو بار قهرمان سری آ و یک باز قهرمان جام یوفا شد. او در جام جهانی ۱۹۸۶ نیز با درخشش آرژانتین را قهرمان جهان کرد.
اما افول او از مارس ۱۹۹۱ آغاز شد و زمانی که بعد از مثبت اعلام شدن تستش برای مصرف کوکائین در تیم ناپولی ، ۱۵ ماه از حضور در فوتبال ایتالیا محروم شد. او سپس به بوینس آیرس بازگشت. اما آنجا نیز در صبح روز ۲۶ آوریل ، پلیس به آپارتمانش آمد و او را به دلیل همراه داشتن کوکائین دستگیر کرد.
البته این پایان مشکلات مارادونا نبود زیرا او از حضور در جام جهانی ۱۹۹۴ به علت مصرف افدرین محروم شد و او یک بار دیگر هم در سال  ۱۹۹۷ به علت همراه داشتن کوکائین دستگیر شد. با این دستگیری ، دوران فوتبال دیگو مارادونا به پایان رسید.

*تاسیس باشگاه اتلتیکو مادرید

 ۲۶ آوریل ۱۹۰۳ باشگاه اتلتیکو مادرید به عنوان Athletic Club de Madrid توسط سه دانش جوی باسکی که در مادرید زندگی می‌کردند تاسیس شد.
موسسان این باشگاه جدید را به عنوان شاخه فرعی اتلتیک بیلبائو می‌شناختند. آنها از ابتدا با لباس‌های آبی و سفید مانند اتلتیک بیلبائو بازی می‌کردند و تا سال ۱۹۱۱ با این رنگ‌ها بازی می‌کردند. دلیلی که باشگاه این رنگ‌ها را تغییر داد هنوز نا مشخص است. به هر حال بر اساس یک نظریه آنها از لباس هایی با نوارهای باریک قرمز و سفید استفاده کردند چون ترکیبی بود که برای تشک‌های خواب استفاده می‌شد. به هر حال دو باشگاه اتلتیک بیلبائو و اتلتیکو مادرید با لباس هایی با نوارهای آبی و سفید شروع کردند.
 اتلتیکو یکی از باشگاه‌های موفق در تاریخ لیگ اسپانیا که ده بار لالیگا و ده بار کوپا دل ری و هر دو کاپ را باهم در ۱۹۹۶ به دست آورده است. اتلتیکو همچنین برنده جام برندگان جام اروپا در سال ۱۹۶۲ و قهرمانی لیگ اروپا در سال 2010 و 2012 و دومی در سال ۷۴-۱۹۷۳ و برنده جام اینترکانتینتال ۱۹۷۴ می‌باشد. این تیم در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با تساوی یک بر یک مقابل بارسلونا پس از ۱۸ سال در لالیگا به قهرمانی رسید.
همچنین اتلتیکو مادرید توانست با برد داربی مادرید در فوریه ۲۰۱۴، نخستین تیمی است که در تاریخ لالیگا توانسته سه‌بار پیاپی رئال را در سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه خانگی‌اش، شکست دهد.
 
*تولد فریدون زندی

۲۶ آوریل ۱۹۷۹ فریدون زندی بازیکن سابق تیم ملی کشورمان در آلمان متولد شد. او فوتبال حرفه ای اش را از سال ۱۹۹۸ از تیم اس وی مپن آغاز کرد. او سپس به تیم های فرایبورگ ، لوبک و کایزرسلاتن رفت .
زندی از اواخر سال ۲۰۰۴ و زمانی که در کایزرسلاتن بود و پس از درخواست مقامات فدراسیون به تیم ملی فوتبال ایران پیوست. او پیش از این برای تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان بازی کرده بود. وی نخستین بار در زمان برانکو ایوانکوویچ به تیم ملی ایران دعوت شد. اولین بازی ملی خود را در مقابل تیم ملی بحرین انجام داد. اولین گل ملی خود را در برابر آذربایجان به ثمر رساند. 
وی سابقه بازی در باشگاههای  قبرس را هم دارد.

زندی در سال ۱۳۸۸ به باشگاه استیل‌آذین پیوست و دو فصل برای این تیم توپ زد. پس از سقوط این تیم به دسته یک، او از این تیم جدا شد و به استقلال پیوست. شروع فصل برای وی با مصدومیت همراه بود ولی در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۰ اولین بازی خود برای استقلال را در برابر ذوب آهن انجام داد. وی در این فصل با تیم استقلال به قهرمانی جام حذفی رسید. زندی فصل بعد را نیز با استقلال شروع کرد ولی پس از پایان هفته دهم از این تیم جدا شد و در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۱۲ (۱۰ مهر ۱۳۹۱) رسماً به تیم الاهلی قطر رفت.
فریدون زندی در تاریخ 6 مهر 1392 در دیدار تیم الاهلی قطر و المعیذر دچار مصدومیت فوق العاده شدیدی شد، به طوری که پای او با ضربه بازیکن تیم المعیذر به دو نیم شد و صحنه بسیار دلخراشی را رقم زد. او پس از این مصدومیت دیگر نتوانست به میادین بازگردد.

۲۹ بازی ملی و پنج گل در کارنامه زندی دیده می شود.

* آخرین بازی ملی روماریو

۲۶ آوریل ۲۰۰۵، روماریو ستاره سابق تیم ملی برزیل آخرین بازی ملی خود را انجام داد.
وی در سال ۱۹۸۷، اولین بازی ملی خود را انجام داد و حدود ۱۸ سال به تناوب در تیم ملی بازی کرد.
او همراه با تیم ملی برزیل به افتخارات زیادی رسید که مهمترین آن قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۴ بود.البته وی در جام جهانی ۲۰۰۲ که باز هم برزیل قهرمان شد ، توسط اسکولاری به تیم ملی دعوت نشد.
او بالاخره در ۲۷ آوریل ۲۰۰۵، آخرین بازی ملی خود را برای برزیل در یک مسابقه دوستانه برابر گواتمالا انجام داد و در حالی که بازوبند کاپیتانی را به بازو داشت ، گل دوم تیمش را در جریان پیروزی سه بر صفر برزیل به ثمر رساند.

روماریو در کل دوران فوتبالش ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند که ۵۵ گل آن در تیم ملی برزیل بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار