صدای شکست حباب دو میلیونی زعفران نزدیک است

عضو شورای ملی زعفران گفت: شکست حباب کاذب دو میلیونی قیمت زعفران به گوش می‌رسد.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازار زعفران اظهار داشت: در حال حاضر دلالان با پول‌های سرگردان اقدام به خرید زعفران کردند و حال با احتکار در انبارها و افزایش دو میلیون تومانی قیمت زعفران نسبت به زمان تولید بازار متشنج کردند.

وی افزود: افرادی که موجب نوسان قیمت در بازار زعفران می‌شوند تنها یک عده فرصت طلب هستند که پولشان را به اشتباه در زعفران سرمایه گذاری کردند.

حسینی در ادامه بیان کرد: امسال تولید زعفران در کشور دو برابر ظرفیت صادراتی بوده و از طرفی با توجه به اینکه مصرف زعفران در دنیا محدود است باید گفت که افزایش قیمت از سوی دلالان با رفع تحریم‌ها و باز شدن درهای تجارت به ضرر تولیدی ملی است.

عضو شورای ملی زعفران یاد آور شد: در واقع ورود دلالان به بازار زعفران نه تنها منجر به افزایش حباب گونه قیمت‌ها می‌شود بلکه موجب کاهش صادرات محصول هم خواهد شد.

وی گفت: اکنون صدای شکستن حباب کاذب قیمت‌ها به گوش می‌رسد و امیدواریم با شکستن حباب زعفران هرچه زودتر دلالان این بازار به اشتباه خود پی ببرند.

حسینی تصریح کرد: بنابراین باید با اطلاع رسانی و آمار صحیح تولید و سطح زیر کشت به مردم و مدیریت بازار زعفران جلوی افزایش حباب گونه قیمت‌ها و جولان دلالان را بگیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
با سلام
حبابی در کار نیست،در کشورهای اروپایی چند ده برابر قیمت کشورمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۴
فکر نمیکنم قیمت زعفران بیاد پایین. چون حالا موانع صادرات برداشته شده. پایین آمدن زعفران به ضرر کشاورز و به سود صادر کنندگان زعفران هست. درسته که دلالان مقدار زیادی زعفران رو خریدن و انبار کردن ولی توجه داشته باشین که مقدار بیشتر زعفران هنوز دست کشاورزان هست به امید اینکه بتونن بعد از عید با قیمت بالاتری بفروشند.
با توجه به خشکسالی های موجود برداشت زعفران و درنتیجه درآمد کشاورزان پایین اومده. بد نیست کمی هم به فکر کشاورزان باشید نه صادر کنندگان زعفران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۳۰ دی ۱۳۹۴
هيچ حبابي دركار نيست وتوليد زعفران هم از سال قبل بيشتر نيست همين زعفران مارا در كشور اسپانيا با برند خودشان ده برابر قيمت ما ميفروشن نبايد مفت سرمايه كشور مان رابه خارج بدهيم
آخرین اخبار