چرا گوهر کویر را کنار نمی‌گذارند؟

بقای یک تیمِ همیشه بازنده به بـهای بی‌نظمی!

در حالی که لیگ برتر والیبال ایران در سال‌های اخیر همیشه بر اساس برنامه‌ای منظم پیش‌رفته است، نظم این فصل از مسابقات لیگ تحت الشعاع حضور یک تیم همیشه بازنده و بی‌نظم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت 200 شهید والیبالیست،  از 29 مهر ماه سال جاری آغاز شدو  12 تیم حاضر در این رقابت‌ها نبرد خود را آغاز کردند. استان سیستان و بلوچستان پیش از آغاز مسابقات اصرار زیادی برای حضور در مسابقات لیگ داشت توانست گوی سبقت را از تیم‌هایی نظیر پارس مهر شیراز و تیمی که قرار بود با ترکیب جوانان در لیگ حاضر شود را بگیرد و به جمع 12 تیم بپیوندد.

تیمی که حضورش در فصل پیشین مسابقات لیگ والیبال با نام شهرداری زاهدان هم خالی از حاشیه نبود. حاشیه‌هایی که پس از پایان مسابقات هم ادامه پیدا کرد تا جایی که برخی بازیکنان و مربیان غیربومی این تیم نظیر جبار قوچان نژاد که هدایت تیم شهرداری زاهدان را بر عهده داشت به سختی توانست مبلغ قرارداد خود را از مسئولان دریافت کند.

با تمام این تفاسیر نماینده زاهدان این بار با نام گوهر کویر وارد بیست و نهمین دوره  لیگ برتر والیبال شد. نامی که بعدها به گفته بازیکنان و کادر فنی این تیم تنها یک نام بود و هیچ وظیفه اسپانسرینگی در ارتباط با تیمش برعهده نداشت و هیچ هزینه‌ای برای این تیم نکرد.

استانداری سیستان و بلوچستان پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر وعده وعیدهای متعددی به مسئولان تیمشان داده بودند و با به خدمت گرفتن چند بازیکن غیر بومی و روی کار آوردن اصغر نایینی، بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران به عنوان سرمربی تیم، نبرد خود را با یازده تیم حاضر در مسابقات آغاز کرد. 

گوهر کویر مسابقات را با شکست آغاز کرد، شکستی که از هفته نخست استارت خورد و تا کنون که نوزده هفته از رقابت‌های لیگ برای این تیم می‌گذرد همچنان روند این شکست‌ها ادامه دارد. شکست‌هایی که گوهر کویر را قعرنشین بی چون و چرای لیگ کرده است. 

زمزمه‌های مشکلات مالی تیم گوهر کویر زاهدان از  همان هفته‌های ابتدایی شنیده ‌شد. حتی اخباری  مبنی بر فروپاشی و انصراف از ادامه حضورش در رقابت‌های لیگ برتر به دلیل عدم تزریق بودجه مورد نیاز به این تیم، به گوش می‌رسید. با این وجود و در حالی که مشکلات مالی این تیم روز به روز بیشتر می‌شد و هیچ یک از بازیکنان نه تنها یک ریال از قراردادهای خود را دریافت نکرده بودند، بلکه هزینه سفر و اسکان در شهرهای دیگر را هم نداشتند،  مسئولان این تیم همچنان با دلایل نا معلومی اصرار می‌ورزیدند که در لیگ حضور داشته باشند! 

این وضعیت اسف بار برای تیم گوهر کویر همچنان ادامه داشت و این تیم علاوه بر تحمل شکست‌های متعدد هر روز با حواشی جدیدی روبه‌رو می‌شد. بازیکنان این تیم  در دیدار هفته نهم خود که باید مقابل تیم متین صالحین ورامین برگزار می‌کردند به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از گوهر کویر، در ورامین حضور پیدا نکرده و این دیدار با باخت فنی برای زاهدانی‌ها همراه شد. البته این پایان ماجرا نبود. بی‌نظمی‌های تیم گوهر کویر تاجایی پیش رفت که بازیکنان این تیم برای حضور در اردکان و  دیدار با  تیم آرمان این شهر با وانت به اردکان رفتند و شب همان مسابقه به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های هتل محل اقامت خود در هتل گروگان گرفته شدند و نزدیک به یک روز و تا زمان پرداخت هزینه هتل در آنجا باقی ماندند!

در ادامه مسئولان تیم گوهر کویر زاهدان در حالی که تیمشان همچنان در بحرانی عمیق دست و پا می‌زد و البته همچنان اصرار به تداوم حضورش در لیگ برتر داشتند، این بار دست به اقدامی عجیب زدند؛ اقدامی که طی آن عذر بازیکنان و مربیان غیربومی تیمش را خواسته و اعلام کردند در بازی‌های بعدی این تیم با بازیکنان بومی به میدان می‌رود. مشخص بود تیمی که با در اختیار داشتن چند بازیکن با تجربه‌تر و غیر بومی حتی موفق به کسب یک پیروزی نشده بود، قطعا با بازیکنان غیربومی خود هم نتیجه‌ای بهتر از این نخواهد گرفت و در هر دیدار تیمی از قبل بازنده خواهد بود. همانگونه که اتفاق افتاد و در ادامه باز هم شکست‌های متعدد به کارنامه این تیم افزوده ‌شد.

حضور نماینده زاهدان،  فارغ از بحرانی که در حال سوزاندن خودش است، به نقطه سیاهی در لیگ والیبال هم تبدیل شده است. لیگی که پیش از این به منظم و مدون بودن شهره بود،‌ این فصل با حضور این تیم دستخوش بی‌نظمی و تغییرات متعدد در برنامه خود شده است. تیم گوهر کویر زاهدان که توان تامین هزینه‌ سفرهای مختلف و اسکان در شهرها را ندارد هر هفته از سازمان لیگ تقاضا می‌کند که شرایط ویژ‌ه‌ای را برایش در نظر بگیرد و برنامه مسابقات را برای سهولت این تیم و کاهش هزینه‌ها تغییری دهد. شرایط ویژه‌ای که مشخص نیست به کدام دلیل تنها برای این تیم در نظر گرفته می‌شود. 

بدون شک خیلی دیگر از تیم‌های حاضر در این مسابقات هم با مشکلات مالی روبه‌رو هستند و ترجیح می‌دهد با کمترین هزینه ممکن در لیگ شرکت کنند، اما در نظر گرفتن شرایط خاص تنها برای یک تیم بدون شک علاوه بر بی‌نظمی در برنامه مسابقات، به برخی دلخوری‌ها نیز منجر خواهد شد. 

هنوز مشخص نیست که چرا سازمان لیگ فدراسیون والیبال اصرار دارد تیمی با شرایط گوهر کویر زاهدان که از هیچ استاندارد لازمی برای حضور در لیگ برتر و سطح اول والیبال ایران بهره‌مند نیست و در هر دیدار بازنده از پیش تعیین شده است، در جدول مسابقات باقی بماند. شاید بهتر بود برای ادامه حضور این تیم به جای بر هم زدن نظم برگزاری مسابقات، تصمیم بهتری گرفته می‌شد تا شاهد اتفاقات اینچنینی در لیگ پویا و همواره منظم والیبال ایران باشیم. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار