واگذاری امور فرهنگی راه برون رفت از مشکلات است

مؤسسات غیردولتی فعال در عرصه فرهنگی تا اندازه‌ای رشد کرده‌اند که با واگذاری بسیاری از امور به آن‌ها می‌توان از مشکلات خارج شد.

علی اکبر اشعری، فعال فرهنگی و سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص تأثیر میزان بودجه پیشنهادی اختصاص داده شده به نهادهای مرتبط با کتاب در وضعیت فرهنگ مکتوب کشور، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: واگذاری امور فرهنگی به مؤسسات غیردولتی فعال در این عرصه راه برون‌رفت از مشکلات است.

وی افزود: سیاست ما در عرصه فرهنگ کمی انقباضی است. هنوز دولت به اندازه‌ای فراغ خاطر پیدا نکرده که بتواند بودجه ویژه‌ای را به حوزه فرهنگ اختصاص بدهد.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: هم‌اکنون همه مشکل فرهنگ ما مشکل بودجه نیست و مدیریت و ضعف آن نیز در زمره مشکلات این عرصه قرارگرفته است.

اشعری با اشاره به اینکه جشنواره «خاتم» با پشتوانه 100 میلیون برگزار شده است، خاطرنشان کرد: همه مشکل فرهنگی ما مشکل محدودیت منابع مالی نیست.

یادآور می‌شود؛ اگر چه محدودیت منابع مالی تأثیر بسزایی در کمیت و کیفیت امور فرهنگی دارد، اما با توجه به تجارب گذشته اثبات شده که با مدیریت صحیح و قوی می‌توان بهترین بهره را از کمترین توان مالی برد.


انتهای پیام / 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار