سهم ناشران از نمایشگاه کتاب به اندازه سود یک ساله فعالیتشان است

ناشران ما در نمایشگاه به اندازه یک سالشان فروش میکنند و این فروش آنها را سرپا نگه می دارد.

غلامرضا طریقی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مکان نمایشگاه کتاب سال 95 گفت: موقعیت و دسترسی مردم و مخاطبان به مصلی امام خمینی (ره) راحت‌تر و بهتر بود. ما سال‌ها دشواری‌‌های زیادی را متحمل شدیم تا راه‌ها برای رسیدن مردم به نمایشگاه آسان شود و این محل به یک ثبات برسد. اما درباره شهر آفتاب باید بگویم قطعا در آن ایام مترو با فاصله زمانی زیادی به مقصد می‌رسد که پاسخگوی این جمعیت نخواهد بود. البته رسیدن به شهر آفتاب از راه‌های دیگر هم بسیار دشوار و در نهایت این مساله به مخاطبان، ناشران، نویسندگان و شاعران لطمه خواهد زد.

وی با اشاره به سیستم پخش کتاب گفت: واقعیت این است که ناشران ما در نمایشگاه به اندازه یک سالشان فروش میکنند و این فروش، آنها را سر پا نگه می‌دارد نه آن فروشی که در طی سال دارند. هر چقدر هم سیستم پخش در کشور خوب باشد هزینه ناشران حداقل در شش ماه تا یک سال زمان میبرد تا به آنها باز گردانده شود.بنابراین اگر مکان نمایشگاه به جای دورتر و غیر قابل دسترس تری منتقل شود پولی که وارد این چرخه می شود ، به علت بازدید کم از طرف مردم کاهش میابد،همچنین تیراژ کتاب از آنچه که در حال حاضر است، پایین‌تر می آید.

طریقی در پایان خاطر نشان کرد: مصلی امام خمینی (ره) شرایط مناسب‌تری را برای برگزاری نمایشگاه داشت و مردم بعد از این همه سال تازه راه‌های دسترسی را پیدا کرده بودند. باید سعی شود هر سال شرایط بهتری را فراهم کنیم تا همین مخاطب مختصر را هم از دست ندهیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.