شبانه سربریدن 14 درخت کهنسال کاخ سعدآباد

14 درخت کهنسال در کاخ سعد آباد به دستور مقام ارشدی در میراث فرهنگی به منظور ساخت رستورانی در نزدیک دربند قطع شده است.

شبانه سربریدن 14 درخت کهنسال کاخ سعدآبادبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خبر قطع 14 اصله درخت کهنسال در کاخ سعد آباد اتفاق تلخی در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد است که در پی اتفاقات رخ داده طی سال‌های اخیر بر نگرانی دوستداران محیط زیست افزوده ولی آنچه جای تامل و تاسف دارد قطع این درختان و فدا شدن آن‌ها در جهت ایجاد فضا برای ساخت رستوران است.

*تایید قطع درختان کهنسال به دستور مقام ارشد میراث فرهنگی 

محمد درویش مدیر دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در پی قطع درختان کاخ سعدآباد می‌گوید: سرهنگ محمد کربلایی رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی قطع 14 درخت کهنسال را در مجموعه کاخ سعدآباد تایید کرده و مجوز صادر شده برای این اتفاق را به یکی از مقامات ارشد سازمان میراث فرهنگی نسبت داده است.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز معتقد است: متاسفانه مسئولان به جای اینکه پیشگام در حمایت و حفاظت محیط زیست باشند خودشان اقدام  به تخریب و قطع درختان می‌کنند.

*درختانی که قربانی ساخت رستوران می‌شود

درویش مدیر دفترآموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص دلیل رویداد این اتفاق تلخ در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد آباد تهران می‌گوید:به گفته کربلایی رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی،این درختان در ضلع شمالی و نزدیک دربند قرار داشته اند که بنا به دستور یکی از مقامات ارشد سازمان میراث فرهنگی برای ساخت رستوران مجوز قطع آن‌ها صادر شده است.

حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره معتقد است: فرضیه‌ای وجود دارد که قطع این درختان برای ساخت و سازهای محدود بوده است.

*ساخت وساز و قطع درختان جرم است

قطع درختان محوطه تاریخی کاخ سعدآباد شبانه در قالب یک اقدام عمرانی انجام شده،ولی آیا این اتفاق جرم است؟

حقانی رئیس کمیته محیط زیست  شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید: هرگونه ساخت و ساز در محوطه تاریخی و قطع درختان ممنوع و برخلاف همه قواعد و قوانین موجود است.

*متخلفان به پای میز قضاوت می‌روند

درویش مدیر دفترآموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست دراین خصوص معتقد است: کربلایی رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی متخلفان را به مراجع قضایی تحویل داده و موضوع با جدیت از سوی آن‌ها در حال پیگیری است.

حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید:شورای شهر تهران در خصوص اقدام مسئولان سازمان میراث فرهنگی پایتخت تشکیل جلسه داده و خواهان پاسخ مناسب و قانع کننده از آن‌ها شده و برخورد های لازم را با مسببان این اتفاق خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار