سجادی: شعر و داستان جوان سوره، جشنواره‌ای تولیدمحور است

هنرمندان جوان در جشنواره شعر و داستان جوان سوره فرصتی برای كسب تجربه و برطرف كردن نقص‌های خود دارند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ این شاعر جشنواره شعر و داستان جوان سوره را فرصتی مغتنم برای حضور شاعران جوان تر دانست و گفت: برگزاری این جشنواره در زمانی كه فرصت كمتری برای جوان‌ترها در سایر جشنواره ها فراهم است، می تواند تحولی شگرف را در جریان ادبی كشور ایجاد كند.
 
وی رهاورد مثبتی را برای این جشنواره در ادبیات كشور متصور شد و بیان كرد: یك دهه برگزاری این جشنواره گواه تأثیرگذاری آن است و می توان گفت با حمایت‌های ویژه از جوانان توانسته به پرورش استعدادهای نوظهور كمك كند.
 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری نیاوران تجدیدنظر در روند برگزاری هر ساله جشنواره را لازم شمرد و خاطرنشان كرد: تغییر در روند برگزاری جشنواره می تواند ما را هر سال به‌روزتر كند و سبب شود از حالت كلیشه خارج شویم و متناسب با تحولات روز حركت كنیم.
 
سجادی، تولیدمحوری را از ویژگی های این جشنواره توصیف و اظهار كرد: این فرصتی كه فراهم می‌شود را باید مغتنم شمرد و معتقد باشیم هنرمندان با كوله باری از تجربه هایی كه از مطالعه آثار دیگران و نقد هنرمندان دیگر نسبت به آثارشان كسب می كنند، می كوشند نقص‌هایشان را برطرف كنند.
 
وی ادامه داد: همواره در جشنواره‌ها حرف و حدیث هایی پیرامون داوری وجود دارد و كسانی كه اثر آن‌ها انتخاب نشده دست به اعتراض می زنند و جشنواره ها را خیلی مفید ارزیابی نمی كنند؛ در صورتی كه برای ارزیابی مفید بودن یا نبودن جشنواره ها باید ملاك های دیگری را انتخاب كرد.
 
این شاعر كشورمان یكی از دلایل افزایش حضور شركت كنندگان در این جشنواره را آزاد بودن موضوع آن برشمرد و عنوان كرد: آزاد بودن موضوع این جشنواره باعث می‌شود طیف های گوناگونی از افراد در این جشنواره حضور داشته باشند و به واسطۀ موضوعی خاص از حضور فردی جلوگیری به عمل نیاید.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار