نماز جماعت در 50 هزار مدرسه کشور اقامه نمی‌شود!

وزیر آموزش و پرورش گفت: 105 هزار مدرسه در سراسر کشور وجود دارند که از این تعداد در 55 هزار مدرسه نماز جماعت اقامه می‌شود.

علی فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفتگو  با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ترویج فرهنگ نماز در مدارس گفت: شورای عالی آموزش و پرورش در سالهای اخیر طرحی را به عنوان تعمیق و گسترش اقامه نماز در مراکز آموزشی به تصویب رسانده است. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر در 55 هزار و پانصد مدرسه و مراکز آموزشی کشور اقامه نماز جماعت انجام می‌شود که از این تعداد نماز 19 هزار و پانصد مدرسه توسط روحانیون اقامه می‌شود و در 36 هزار مدرسه دیگر همکاران ما در مدارس به این امر مبادرت می ورزند.

فانی تصریح کرد: این موضوع را باید ذکر کرد که از 105 هزار مدرسه سراسر کشور تعداد قابل توجهی از آنها دانش‌آموزان کمی دارند برای نمونه یکصد و ده‌ مدرسه فقط یک دانش‌آموز دارند و یا چهارهزار و هشتصد مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز دایر است بنابراین در اکثر مراکز آموزشی که دانش‌آموزان قابل توجهی دارند، نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی افزود: ما امیدواریم در سال‌های آینده با اجرایی کردن و تقویت این طرح بتوانیم همه مدارس را در اجرای اقامه نماز مجهز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص آموزش تعالیم دینی به دانش‌آموزان گفت: اعتقاد داریم دانش‌آموزان در همین سن باید با مبانی و تعالیم دینی از جمله نماز و اقامه آن آشنا شوند تا در ادامه یک جامعه دینی و اسلامی داشته باشیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار