هزار میلیارد تومان برای بیش از 2 هزار پایگاه سلامت هزینه شده است

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: برای 2 هزار و 875 پایگاه سلامت هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌ اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم افتتاح 2 هزار و 875 مرکز و پایگاه سلامت جامعه در حاشیه شهرهای 17 استان کشور که صبح امروز در مرکز جامع سلامت مهدی آباد (البرز) برگزار شد، گفت:‌ وزارت بهداشت در سال 92 فاز اول مطالعاتی خود را آغاز کرده و از محروم‌ترین روستاها و مناطق دور افتاده حمایت کرد. در فاز دوم حمایت از حاشیه شهرها در برنامه این وزارتخانه است که امیدواریم در سال 95 خدمات نوین را برای تمام مردم شهر بنا بر نیاز آنها فراهم کنیم‌. 

وی ادامه داد‌: امیدواریم با توجه به سه عامل آسیب‌های اجتماعی، بیماری‌های غیر واگیردار، اعتیاد، فشار خون و دیابت که سلامتی مردم را تهدید می‌کند هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت داشته باشند در حالیکه تا کنون 24 میلیون نفر به این پایگاه دسترسی پیدا کرده‌اند. 

سیاری تصریح کرد: 70 سکونت‌گاه غیر رسمی شناسایی شده و در برخی از استانها مانند استان البرز کل استان تحت پوشش پایگاه سلامت قرار گرفته است. همچنین در استانهای اراک و قزوین خدمات نوین سلامت به صورت فعال ارائه می‌شود به طوری که برای هر گروه سنی خدمات مخصوص را ارائه کرده‌ایم. 

وی بیان کرد: برای اینکه به نابرابری‌ها پایان دهیم نیازمند همکاری هستیم از این رو همکاری‌ بین بخشی را گسترش داده‌ایم و وزارت بهداشت این چراغ را روشن کرده ‌است. 

سیاری با اشاره به هزینه صرف شده برای 2 هزار و 875 پایگاه سلامت خاطر‌نشان کرد: هزار میلیارد تومان برای این 2 هزار و 875 پایگاه هزینه شده است و برای 9 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان بیکار شغل ایجتد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار