هیچ نانی در ایران نمک استاندارد ندارد‌/ خطر ابتلا به سرطان در آب و سبزیجات تهرانی‌ها

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ضمن ابراز نگرانی از آمار مصرف نمک در ایران به آلوده بودن آب و سبزیجات مصرفی در تهران نیز اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان امروز در نشست خبری پیشگیری از سرطان با بیان اینکه نان مصرفی از نظر مقدار نمک در سطح غیر متعارفی قرار دارد، گفت: مصرف نرمال جهانی نمک 3 گرم بوده در حالی که در ایران سرانه مصرف نمک 15 گرم است. علاوه بر آن جوش‌شیرین مصرفی هم خطر ابتلا به سرطان را بالا می‌برد.

وی در خصوص درمان سرطان با استفاده از آزمایشات متعدد و انجام ام آر آی گفت: حدود 95 درصد آزمایشاتی که بیماران انجام می‌دهند بی‌دلیل بوده و پزشکان عموما اهمیتی به آن نخواهند داد که باید در کشور راهنمای سلامت ایجاد شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه داروهای ضد سرطان حداکثر 11 درصد در بهبود بیماری موثر هستند، تصریح کرد: داروهایی جهت کاهش ابتلا به سرطان وجود دارد که از جمله آنها آسپرین با اثر بخشی 12 درصد در کاهش بیماری و افزایش 43 درصدی عمر بیماران را می‌توان نام برد. علاوه بر این  با توجه به اینکه 60 درصد مبتلایان به سرطان دچار کمبود ویتامین D بوده‌اند،
داروی ویتامین D نیز که مصرف آن در ایران 40 درصد کمتر از حد طبیعی است می‌تواند در کاهش ابتلا به سرطان موثر باشد.

وی در خصوص داروهای استاتین اظهار کرد: حدود 60 درصد زنان دارای اضافه وزن هستند که این عامل باعث ابتلای آنها به کبد چرب می شود و این دارو می‌تواند به عنوان یک داروی ضد سرطان اثر بخش باشد."متفورمین" داروی ضد دیابت هم می‌تواند به عنوان داروی ضد سرطان عمل کند. 

در آب و سبزی مصرفی تهران خطر ابتلا به سرطان وجود دارد 
اکبری با اشاره به اینکه 90 درصد ابتلا به سرطان ناشی از اتفاقات محیطی است، تصریح کرد: در حال حاضر همه فاضلاب‌های صنعتی همراه با فاضلاب‌های انسانی به سمت جنوب تهران رسوب می‌کنند (ورامین و حسن آباد) که محل اصلی کشاورزی است و این آب آلوده به کشاورزان فروخته می‌شود که در آبیاری سبزیجات و میوه‌جات به مصرف می‌رسد و راه حل این است که حاکمیت به سمت رفع این مشکل حرکت کند.  

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار