لزوم بازنگری و به روز رسانی رشته‌های میان رشته‌ای

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تصویب رشته های میان رشته ای در پژوهشکده ناتمام مانده و اکنون نیازمند بازنگری،به روز رسانی و بهینه سازی آن هستیم.

میرزایی رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:در سال های قبل برنامه ها و سرفصل های میان رشته ای در حوزه های مختلف علوم انسانی تدوین شده است که 90درصد این برنامه ها مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و مابقی مربوط به دکتری است.

وی افزود:این پژوهشکده در مقطعی بصورت کمی و سریع برنامه های درسی زیادی را در زمینه رشته های میان رشته‌ای طراحی و تدوین کرد اما به دلایل مختلف این رشته ها کمتر مورد استفاده قرار گرفتند و اکنون درحال پالایش و بازنگری این رشته ها هستیم.

میرزایی در خصوص تصویب رشته های میان رشته ای تصریح کرد:این پژوهشکده درباره تصویب رشته های میان رشته ای،مذاکراتی با نهادی مرتبط از جمله وزارت علوم و شورای تحول علوم انسانی داشتیم که برای کسب نتیجه نهایی باید مذاکرات جدی تری در این زمینه صورت گیرد، یکی از دلایلی که برنامه های درسی میان رشته ای تدوین شده در این پژوهشکده عملیاتی و اجرا نشده است، منفصل بودن برنامه ها از نیازهای دانشگاه ها بوده است.

وی بیان کرد:برنامه‌های درسی این پژوهشکده به صورت یک نوع امکان سنجی نظری تدوین شده است و اگر دانشگاه ها تمایل داشته باشند، می توانیم برنامه ها را در اختیار آنها قرار دهیم تا مراحل قانونی تصویب و اجرا را طی کنند و در این زمینه فعالیت های مشترکی تعریف کنیم.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد:برای تدوین این رشته ها زمان زیادی گذاشته شده و هزینه های قابل توجهی صورت گرفته است،در واقع موضوع مربوط به تصویب رشته های میان رشته ای در پژوهشکده ناتمام مانده و اکنون نیازمند بازنگری،به روزرسانی و بهینه سازی آن هستیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار