تصویب ۱۲ رشته جدید در کارگروه هنر و معماری شورای تحول علوم انسانی

رئیس کار گروه هنر و معماری شورای تحول انسانی از تصویب 12 رشته جدید که برای تحصیلات تکمیلی تدوین شده‌اند خبر داد.

سرسنگی رئیس کار گروه هنر و معماری شورای تحول علوم انسانی در گفتگو با  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بازنگری و تصویب رشته‌های هنر و معماری توجه به کیفیت است و از شتاب در این زمینه جلوگیری شده است زیرا اگر رشته‌های مصوب استانداردهای لازم کیفی را نداشته باشند در آینده دانشگاه‌ها با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی افزود: قبل از تصویب نهایی رشته‌های بازنگری شده و مصوب در کار گروه سمینارهای تخصصی در دانشگاه مطرح شد تا نظرات دانشگاهیان نیز در تدوین و بازنگری رشته‌ها مورد توجه قرار گیرد.

سرسنگی اظهار داشت: تصویب 12 رشته هنر و معماری در دوره تحصیلات تکمیلی به پایان رسید و تا پایان امسال تصویب 5 رشته دیگر هم تمام می‌شود.

وی در خصوص رشته‌های دائمی و آزمایشی تصریح کرد: در کار گروه سمینارهای تخصصی برخی رشته ها به صورت دائم بازنگری و یا مصوب می‌شوند، اما برخی از رشته‌ها به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آیند رشته‌های مصوب شده به صورت آزمایشی طی سه سال اجرا خواهند شد و بعد از آن مجددا مورد بازنگری قرار می‌گیرند و در صورت داشتن شرایط لازم، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس کار گروه هنر و معماری شورای تحول علوم انسانی خاطر نشان کرد: این کار گروه دارای کمیته‌های تخصصی تجسمی، مبانی هنر و فلسفه هنر، معماری و شهر سازی و صنایع دستی و هنرهای سنتی است که این کمیته ها روند فعالیت در کار گروه را تسریع کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار