در حال حاضر 16 هزار و 500 دامپزشک در سازمان دامپزشکی عضو هستند که بیش از 15 هزار و 500 همکار به صورت غیر دولتی در این سازمان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا صفری رئیس نظام دامپزشکی کشور در پنجمین کنگره بین المللی دامپزشکی تعمیق خودباوری و گسترش خود اتکایی را از اهداف بلند انقلاب خواند و گفت: به دنبال دستاوردهای انقلاب، در کشور شاهد رشد صنعت طیور هستیم و بخش علمی و تخصصی به ویژه در حوزه‌ی دامپزشکی خدماتی شایسته به این صنعت ارائه می‌کنند.

وی رسالت‌های این نظام را اینگونه توضیح داد: یکی از رسالت های نظام دامپزشکی کشور، تقویت دانش در بخش دامپزشکی، چه در دوره‌ی دانشگاهی و چه بعد از این دوره است که این نظام طبق قانون اجازه ورود، نظر دادن و همراهی کردن را دارد.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه‌ی آموزش دانشگاه‌های گروه دامپزشکی کشور انجام شده که تقویت محتویات دامپزشکی و محدود نمودن گسترش مراکز آموزش عالی از جمله این اقدامات بود.

صفری تصریح کرد: پذیرش دانشجو نباید به حدی باشد که این حرفه را آسیب پذیرتر کند. ورود سازمان نظام پزشکی و امکاناتی از جمله برگزاری کنگره‌های آموزشی، فناوری و کسب و کار بعد از دوره‌ی دانشگاهی این فرصت را فراهم می‌کند تا در این حرفه افراد متخصص و شایسته تری را تربیت کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس آیین نامه‌های قانون سازمان دامپزشکی، این نظام متولی تعیین صلاحیت حرفه‌ای برای دوران بعد از دانشگاه است و از طرفی افرادی که بخواهند در این زمینه در بخش کشاورزی از طرف دولت حمایت شوند، می‌بایست فارغ التحصیل مراکز دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم باشند و از طرف سازمان نظام پزشکی تایید صلاحیت شوند.

صفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 16 هزار و 500 دامپزشک عضو سازمان دامپزشکی کشور هستند که بیش از 15 هزار و 500 همکار؛ دامپزشک غیر دولتی می‌باشند. با توجه به این آمار نظام دامپزشکی بدون بخش غیر دولتی عملا کار تاثیر گذاری انجام نمی‌دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار