تصویب اعتبار پنج میلیاردی برای تامین واکسن تب برفکی

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار برای تأمین واکسن تب برفکی به تصویب هیأت دولت رسید.

خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تشخیص زودهنگام مخاطرات بهداشتی و پیشگیری از بیماری ها در حوزه دامپزشکی بسیار مؤثر است .

وی درباره شیوع بیماری تب برفکی در کشور ادامه داد: این بیماری یکی از پرخسارت‌ترین بیماری ویروسی دام‌ها است، که خسارت‌های زیادی را می‌تواند به واحدهای اقتصادی وارد کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: واکسیناسیون، تشخیص به‌موقع و قرنطینه، از ابزارهایی است که می‌تواند در مقابله با این بیماری مؤثر واقع شود.

وی در ادامه افزود: با واکسن‌های موجود تنها می‌توانیم ۱۰ درصد دام‌ها را پوشش دهیم و به‌دلیل محدودیت منابع مالی لازم بود در این زمینه مساعدت‌هایی از سوی دولت انجام شود.

خلج همچنین افزود: طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۳۰ درصد کاهش بیماری را داشتیم، با وجود آنکه کمبود جدی واکسن در کشور وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اشاعه این بیماری و با توجه به اهمیت اقتصادی آن، هیأت دولت مبلغ پنج میلیارد تومان برای تهیه واکسن و سایر ملزومات بیماری تب برفکی تصویب کرد که امیدواریم با تخصیص هرچه سریع‌تر آن بتوانیم برای تهیه واکسن اقدام کنیم.

خلج در بخش پایانی گفت: تیم دامپزشکی در تلاش است که بیماری تب برفکی تحت کنترل قرار گیرد، اما کمبود واکسن، سرمایه دامی کشور را در معرض خطر قرار داده است؛ بنابراین به دامداران توصیه می‌شود که از جابه‌جایی‌های غیرضروری جلوگیری کرده و نیروی انتظامی نیز در این بین کمک‌حال بخش دامپزشکی باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.