اهواز؛

آغاز طرح بیابان زدایی در شن زارهای شوش

فرماندار شوش؛ اجرای طرح نهال کاری در سطح 400 هکتار از اراضی بیابانی و شن زارهای منطقه الخیضر بخش فتح المبین این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اهواز؛ رضا نجاتی گفت: در راستای اجرای این طرح بیش از 56  هزار اصله نهال از نوع درختان کهور که با شرایط اقلیمی منطقه سازگار می باشند کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان شوش با دارا بودن بیش از 70 هزار هکتار بیابان بعد از اهواز دومین شهرستان خوزستان از نظر اراضی بیابانی می باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 10 هزار هکتار از اراضی بیابانی شهرستان شوش با کاشت درخت بیابان زدایی شده اند.

فرماندار شوش تثبیت شن های روان منطقه و مقابله با ریزگردهای با منشا داخلی  را هدف اصلی از کاشت درخت در منطقه شن زار و بیابانی شهرستان عنوان کرد.

نجاتی اظهار داشت: این طرح به مدت 7 ماه و با 20 دوره آبیاری انجام خواهد شد و بعد از 3 سال نگهداری، این درختان به دامداران منطقه واگذار می گردد.

وی افزود: طرح بیابان زدایی با مشارکت مردم و به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شوش با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 410 میلیون ریال اجرا می شود.

شهرستان شوش دارای 210 روستا و 220 هزار نفر جمعیت می باشد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.