اهواز؛

تشکیل کمیته دهگانه خدمت رسانی به مسافران نوروزی در شادگان

معاون فرماندار شادگان از تشکیل کمیته های دهگانه ستاد خدمات رسانی مسافران نوروزی این شهرستان با محور روستای هدف گردشگری صراخیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت اله آلبوغبیش به تشریح جاذبه های گردشگری شهرستان شادگان پرداخت و بر لزوم بهره گیری از این فرصت ها برای رونق گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی، تاکید کرد.

وی افزود: مسئولان کمیته ها بر اساس دستورالعمل جدید ستاد خدمات سفر، مکلفند نسبت به برگزاری نشست های هماهنگی با دستگاه های زیر مجموعه، برای ارائه خدمت مطلوب به گردشگران برنامه ریزی های لازم را نمایند.

آلبوغبیش به احتمال افزایش تعداد گردشگران و میهمانان سفرهای نوروزی در تعطیلات نوروزی سال آینده در مقایسه با سال های گذشته اشاره و بر ضرورت استقرار نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، پایگاه اورژانس 115 و اداره میراث فرهنگی در روستای هدف گردشگری صراخیه و تالاب شادگان در راستای نظارت بر امور تاکید کرد.

فرماندار شادگان از مصوبات این نشست به راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی، احداث سرویسهای بهداشتی و آلاچیق و کپرهای محلی، نظافت مستمر ایستگاه و جزیره گردشگری صراخیه، راه اندازی بازارچه و نظارت بر عرضه و توزیع، برقراری روشنایی کافی، آماده سازی مسجد و نمازخانه در اماکن گردشگری به ویژه روستای هدف گردشگری صراخیه اشاره نمود.

راه اندازی کمیته های حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، انتظامی و ترافیک، هماهنگی شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، رسیدگی به شکایات، بهداشت و سلامت محیط و اطلاع رسانی برای ارائه خدمت بهتر به گردشگران از نتایج این نشست بود.

صراخیه نام یکی از روستاهای خوزستان می باشد که در نزدیکی تالاب شادگان در بخش خنافره قرار دارد که با بافت سنتی، یکی از روستاهای هدف گردشگری خوزستان معرفی شده است و به لحاظ مردم شناسی از اهمیت زیادی برخورد بوده و می تواند بخشی از فرهنگ بومی منطقه را بازگو کند.

رفت و آمد شهروندان در این روستا و بین روستاهای اطراف همچون رفت و آمد در ونیز ایتالیا است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.