اهواز؛

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در دزفول

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول از گشایش نمایشگاه صنایع دستی در پایگاه چهارم شکاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یعقوب زلقی بیان کرد: این نمایشگاه که شامل صنایع دستی دزفول از جمله کپو، سفال، خراطی، چوب، معرق کاری و دیگر تزیینات دستی می باشد که به مدت 1 هفته در دبستان مائده پایگاه چهارم شکاری دزفول برپا خواهد بود.

وی فرهنگ سازی و معرفی هرچه بیش تر صنایع دستی دزفول به ویژه برای دانش آموزان را هدف از برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه همزمان به علاقه مندان کپوبافی و سفال آموزش داده می شود.

زلقی با بیان اینکه در نظر داریم تا عید نوروز در چندین نقطه از شهرستان دزفول نمایشگاه صنایع دستی برپا نماییم، افزود: نمایشگاه صنایع دستی که در خانه تاریخی سوزنگر برپا شده تا عید نوروز برپا می باشد و دوستداران صنایع دستی می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول به آموزش صنایع دستی در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: کلاس های آموزش صنایع دستی ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد در دزفول آغاز شده و بیش از 60 نفر از این افراد در حال آموزش رایگان ساخت صنایع دستی هستند.

دزفول با پیشینه ای چند هزار ساله و آثار باستانی از دوره های مختلف تاریخ در گذشته دارای بیش از 500 کارگاه تولید 100 نوع صنایع دستی بوده که اکنون بسیاری به فراموشی سپرده شده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.